Avatar billede cmk30 Nybegynder
23. april 2008 - 19:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WordPress, muligheder?

Hejsa.

Har udarbejdet idé'en og designet til et større projekt som jeg vil lægge en del tid i. Som udgangspunkt er WordPress det gode system som skal føre idé'en videre.

Vil gerne fra folk med kendskab til CMS-systemet, udveksle idé'er og links til themes, add-on's og systemer der fungere godt med syn på et godt community.

Tak!
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2008 - 08:51 #1
Wordpress er et udemærket system til en blog, som kan udvikles til andet, men som i sit udgangspunkt måske ikke er det bedste valg til et fuldt community. Mit råd er følgende

Hvis du kender wordpress rigtig godt og har sat flere systemer op hvor du har ændret selve grunddesignet til uekndelighed og tilføjet ny funktionalitet og på forhånd er helt siker på at du vil kunne lave de funktionaliteter du har brug for så brug wordpress.

Hvis forholdet derimod er sådan at du ikke rigtig kander til wordpress, men bare har hørt godt om det, så ville jeg nok kikke på et CMS der enten var tunet imod community sighte eller som indeholder funktionaliteten også.

Der findes flere frskellige løsninger derer lavet specifikt til communities og store systemer der har den nøsvendige funktionalitet til at lave det. Kik f.eks. på Typo3, MovableType, fusionPHP (eller er det PHP-fusion) der fås på dansk. se også http://forum.snitz.com hvis det må være ASP, eller http://www.fullxml.com

Wordpress er rigtig godt til blogs og kan ændres til forskellige andet, men det er ikke lavet til et cmmunity, deterder andre der er
Avatar billede cmk30 Nybegynder
26. april 2008 - 14:48 #2
Ja, mon ikke Typo3 ville være idéelt til dette.

Har du evt. forskellige links til moduler og diverse support fora's?!

Og er dette noget du selv har styr på? Mangler måske en "partner" i det senere forløb til at implementere diverse moduler. En timesats kunne forhandels på plads.

- Skal dog først se om det er for langhåret til mig :)