Avatar billede dta Nybegynder
12. maj 2008 - 21:32 Der er 9 kommentarer

web.config authentication / location

Hvorledes defineres web.config når man på sitet ønsker en <forms loginurl="login.aspx"> og i et underbibliotek ønsker en anden <forms loginurl="admin/login.aspx">, men ikke ønsker at de skal optræde som 2 sites.

Defineres en <location> e fejlen at det ikke er tillad at bruge et afsnit defineret som allowDefinition = "MachineToApplication"
Avatar billede 2c Nybegynder
12. maj 2008 - 22:08 #1
Hvorfor ikke bare bruge samme login, og så giv forskellige roller rettigheder til forskellige foldere?
Avatar billede dta Nybegynder
12. maj 2008 - 22:18 #2
Muligheden er overvejet men ud fra specifikatione ikke mulig... Desværre
Avatar billede 2c Nybegynder
12. maj 2008 - 22:37 #3
Ok. Så har jeg ingen erfaring med det :-)
Jeg går ikke ud fra at du kan skrive <forms loginurl="admin/login.aspx"> i din web.config i din admin folder?
Avatar billede dta Nybegynder
12. maj 2008 - 22:40 #4
Nop så får jeg fejlen beskrevet ovenfor.
Avatar billede 2c Nybegynder
12. maj 2008 - 22:57 #5
Ok. Jeg ved ikke om det kan lade sige gøre med web.config, men det er nemt at lave manuelt. Du kan lade være at have noget forms loginurl i din web.config, og så på alle dine sider kalde en global funktion der tjekker om brugeren er logget ind, og ellers redirecter brugeren til en logind side. På admin siderne kan du gøre det samme, men så redirecte til en admin logind side.
Avatar billede pjakobse Nybegynder
22. maj 2008 - 18:27 #6
Det er ikke muligt at definere en alternativ login side for en location

Men i login.aspx kan du checke om parameteren ReturnUrl peger ned i admin bibliotektet og i så fald redirecte til admin/login.aspx

Du skal så selvfølgelig definere at admin/login.aspx kan tilgås af folk der ikke er logget ind
Avatar billede jydebjerg42 Nybegynder
18. september 2008 - 17:36 #7
Den fejl du oplever (MachineToApplication) betyder netop at det ikke er lovligt under application niveau og du bliver derfor nødt til enten at håndtere det manuelt som ovenfor foreslået eller at definere din /Admin folder som en application.
Avatar billede dta Nybegynder
06. februar 2009 - 12:17 #8
Lad os få lukket denne, da det ikke er muligt så drop et svar alle og så deler jeg pointene.
Avatar billede 2c Nybegynder
06. februar 2009 - 14:47 #9
ok