Avatar billede oktober Nybegynder
13. oktober 2008 - 16:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ping 300 ip adresser en gang i timen ?

jeg har 300 ipadresse jeg gerne vil pinge en gang i timen for at se om internettet er oppe på alle enheder - hvaordan gør jeg det ?  og i tilfælde af fejl ville jeg gerne kunne mod tage en fejl meddelse om hvilken ip adresse der er nede :)

HJÆLP !!!
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2008 - 19:09 #1
Skal det ske internt eller udefra ?
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2008 - 19:12 #2
Er det interne eller externe adresser ?
Vil du selv sætte det op eller vil du betale dig fra det ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. oktober 2008 - 20:01 #3
Prøv IPSentry (www.ipsentry.com). Bruger det selv til lignende formål, og det fungerer ganske udemærket.
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2008 - 21:26 #4
Der findes også andre og gratis værktøjer til det, som kører på en Linux platform hvis det er det man vil.
Avatar billede it-dk Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:00 #5
Hej
Hvis du søger et eksternt system kan du evt se mere hos disse:
http://www.unitspeed.dk/produkter/servermonitoring.htm
Avatar billede oktober Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:07 #6
det drejer sig om 300 faste ip nummere leveret af syd energi der skal kontroleres - af en tdc adsl linje -  så det må vel være ude fra - ser lige nærmere på www.ipsentry.com

:)
Avatar billede oktober Nybegynder
26. oktober 2008 - 18:12 #7
jeg fandt netop hvad jeg søgte på n ettet jeg fandt en
Avatar billede leif Seniormester
26. oktober 2008 - 18:21 #8
Hvad endte det med ?