Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 15:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ang. opsætning af router

Jeg har virkelig brug for hjælp!

Jeg er træt af, at TDC har blokeret for visse sider og har forsøgt at omgå dette ved hjælp af diverse guides på nettet, dog uden held.

Jeg har en Netgear Router og har forsøgt at køre noget DNS server men igen uden held. (har ikke meget erfaring på området selv).

Er der nogen der har nogen erfaring med dette? Eller kender et website med en guide til opsætning? Dem jeg har forsøgt mig med fungerede ikke.

Håber nogen kan hjælpe for jeg er virkelig træt af, at min udbyder skal bestemme hvilke sider jeg besøger.

Tak :)
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 15:13 #1
Min router er Netgear WGR614v6 TDC, tænkte det måske var relevant at vide :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2009 - 15:18 #2
Har du været herinde og sætte routeren op? http://192.168.1.1/
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 15:33 #3
Ja det har jeg, men uden held. Har som sagt prøvet diverse guides, som også fortalte hvordan man skulle sætte sin router op, uden held.
Avatar billede bdf Mester
10. juni 2009 - 15:46 #4
Kan du poste et billede af din opsætning? evt. send til robert (sanbela) robert - s . dk
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 16:01 #5
skulle være op vej til dig på mail! :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2009 - 17:01 #6
Jeg har også TDC yousee kabel. Det kører som det skal.
Hvis du ikke får hjælp fra bdf, så prøv at ringe til Hotline.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 17:33 #8
Hvilke sider er det tdc blokerer?
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 17:59 #9
>Computergeek: Svar er noget man lægger når spørger beder om det, når problemet er løst. Ellers kun kommentarer. :)
Avatar billede bdf Mester
10. juni 2009 - 18:31 #10
Det er næsten rigtigt :) du skal bare lige flytte markeringen fra "Get Automatically from ISP" til " Use These DNS Servers" og så "Apply" og bare for sjov så genstart routeren og din computer :)
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 19:43 #11
bdf: Har prøvet som du skriver (har jeg også prøvet før), men jeg kan stadigvæk ikke få adgang til f.eks. piratebay via min browser, den siger bare siden ikke kan hentes, alt andet internet trafik virker fint.

justrace: det er piratebay og selvom der er tonsvis af sider der giver guides til at omgå bl.a. TDC's blokade, så kan jeg ikke få det til at virke.

computergeek: tak for den meget fine brugermanual til min router, som jeg også selv har. Den hjælper bare desværre ikke ret meget i det her tilfælde - plus jeg er ikke specielt meget ekspert i netværks/routeropsætning, så den kommer jeg ikke langt nok med. :)
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 19:58 #12
offline: har prøvet TDC hotline, de kan/vil/må ikke hjælpe med sådan noget siger de.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 20:11 #13
... og det syntes jeg er helt i orden, da næsten alt hvad de laver er ulovligt, og derfor sikkert også "ulovligt" at hjælpe dig med her på eksperten.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 20:40 #14
tja det kan man vel diskutere, jeg beder jo ikke om hjælp til noget ulovligt.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. juni 2009 - 20:47 #15
men jeg er kommet problemet lidt nærmere, så siger tak for hjælpen so far herinde :)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. juni 2009 - 20:50 #16
TDC har desværre ret. Jeg prøvede sel for at se, og fik denne her:

Østre Landsret har ved kendelse af 26. november 2008 stadfæstet fogedrettens kendelse af 29. januar 2008, hvorefter Sonofon A/S er blevet pålagt at hindre sine kunders adgang til www.thepiratebay.org.

På baggrund af kendelsen fra Østre Landsret har TDC besluttet at spærre for adgangen til siden.

TDC har ikke foretaget nogen registrering af dit besøg på denne side.
---------------------------------------------------------------
Jeg finder det for groft, at pladeselskaberne kan få netsider blokeret. Men sådan er det altså.
Der er nogen som mener, at det kan omgås, om det er rigtig ved
jeg ikke. http://thejesperbay.dk/ Det er ikke en opfordring,
bare en oplysning.
Avatar billede bdf Mester
10. juni 2009 - 20:54 #17
Til dem der vil undgå spærringen så løses problemet på http://www.piratgruppen.org/spip.php?article869

Og til wenneberg:
Håber du får løs problemet med selve din computer, eftersom problemet ikke var TDC modemet/Routeren :)

M.v.h.
Avatar billede justrace Novice
10. juni 2009 - 21:14 #18
Hvorfor er det latterligt at pladeselskaber kan lukke for tyveri?
Avatar billede wenneberg Nybegynder
11. juni 2009 - 23:46 #19
det er vist en helt anden snak end den her justrace. :) jeg siger tak for hjælpen, fik løst problemet med en reinstallering af windows da jeg ikke kunne finde problemet og nu virker det med den guide som bdf kom med, så accepterer dit svar og siger tak til alle :)