Avatar billede bas Forsker
01. august 2009 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Citrix webklient blokeres

Hej

Jeg har adgang til en webbaseret Citrix-løsning, hvor jeg har adgang  til de programmer jeg bruger på arbejdet hjemmefra.

Jeg har installeret XenApp Plugin (Client) - Version 11.000
fra citrix.com, og det fungerer for det meste også godt nok.
Men nogle gange er det som om denne Citrix klient bliver blokeret, og det betyder, at jeg ikke kan åbne programmerne via webinterfacet, og at ikonet for Citrix klienten ikke vises på proceslinjen nede ved uret. Jeg har indtil videre løst problemet ved at gå i Tilføj / fjern programmer og valgt at reparere Citrix klienten, og derefter virker det igen. Men det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal gøre det hver gang.

Jeg kan ikke finde ud af, præcist hvad der blokerer klienten - om det er Windows' firewall, mit antivirus eller hvad.
Men jeg vil meget gerne prøve at finde / få en permanent løsning.

Jeg synes ikke, at jeg havde problemet med den tidligere version af klienten (jeg kunne selvfølgeligt prøve at installere den i stedet igen).

Jeg bruger Windows Vista Home Premium og indtil videre bare den indbyggede firewall, og så er jeg lige begyndt at bruge G Data Antivirus 2010 http://www.ultimateinternetsecurity.com.

Jeg har bøvlet en masse med andre antivirus - og firewall-programmer, så jeg har ikke umiddelbart mod på, at skulle til at skifte programmerne ud igen, hvis det kan undgåes.

Jeg har lige nu prøvet at tilføje filen XenAppWeb.msi under undtagelser under Windows firewall > Tillad et program gennem Windows firewall > fanebladet Undtagelser > Tilføj program > har tilføjet XenAppWeb.msi > OK osv.

Men jeg ved ikke, om det er procedeuren, og om det er den fil, der skal tilføjes.

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede bas Forsker
01. august 2009 - 14:19 #1
Iøvrigt undrer det mig, at der er flueben ud for
'Giv besked, når Windows Firewall blokerer et nyt program'
men jeg snyes ikke jeg har set nogen besked om blokering.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 03:58 #2
Hvad med dine indstillinger i browseren. Muligvis et dumt spørgsmål, jeg kender ikke den klient du benytter, og ved ikke om den fungerer igennem din browser eller hvordan den ellers gør det.
Har du undersøgt din maskine for evt. efterladenskaber fra tidligere firewalls og antivirusprogrammer. De kunne sikert godt lave ne masse balade for dig.
/ptj_11
Avatar billede bas Forsker
02. august 2009 - 10:32 #3
Det er ikke et dumt spørgsmål.

Det fungerer igennem min browser, men når problemet er der, så er det det der på forskellige browsere Opera, firefox, IE osv.
når det virker, så virker det, selv om jeg ikke har ændret noget i browseropsætningerne.
Jeg tror måske mere på det med, at der måske ligger rester fra tidligere installerede firewalls og lign.
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 16:34 #4
OK, det var bare en tanke.
Er der noget at hente i logbogen?
/ptj_11
Avatar billede bas Forsker
02. august 2009 - 17:44 #5
i logbogen....øh, hvor finder jeg den? Er det Windows' log?
Avatar billede ptj_11 Forsker
03. august 2009 - 03:52 #6
Højreklik på denne computer, vælg "Administration/Logbog/System", eller "Kontrolpanel/Administration/Logbog/System".
/ptj_11
Avatar billede bas Forsker
17. september 2009 - 15:30 #7
ptj vil du have points?

Mvh. Martin
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. september 2009 - 23:19 #8
Nej, som mit sin anden tråd, jeg samler ikke.
/ptj_11
Avatar billede bas Forsker
03. oktober 2009 - 11:53 #9
lukker.
Avatar billede bas Forsker
10. december 2009 - 18:05 #10
Hej

Jeg tror, at jeg har fundet en løsning på problemet
her: https://www.silkeborgdata.dk/download/276012.asp

Klikker man på punktet "Opstartsproblemer med Citrix",
kan man hente og køre programmet regdel3.exe.
Programmet skal køres som administrator.
Det må være et program, som Silkeborgdata har udviklet,
og det sørger vel "bare" for at ændre den pågældende indstilling
i Windows-nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing .

Mvh. Martin
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester