Citrix webklient blokeres
HejJeg har adgang til en webbaseret Citrix-løsning, hvor jeg har adgang til de programmer jeg bruger på arbejdet hjemmefra.
Jeg har installeret XenApp Plugin (Client) - Version 11.000
fra citrix.com, og det fungerer for det meste også godt nok.
Men nogle gange er det som om denne Citrix klient bliver blokeret, og det betyder, at jeg ikke kan åbne programmerne via webinterfacet, og at ikonet for Citrix klienten ikke vises på proceslinjen nede ved uret. Jeg har indtil videre løst problemet ved at gå i Tilføj / fjern programmer og valgt at reparere Citrix klienten, og derefter virker det igen. Men det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal gøre det hver gang.
Jeg kan ikke finde ud af, præcist hvad der blokerer klienten - om det er Windows' firewall, mit antivirus eller hvad.
Men jeg vil meget gerne prøve at finde / få en permanent løsning.
Jeg synes ikke, at jeg havde problemet med den tidligere version af klienten (jeg kunne selvfølgeligt prøve at installere den i stedet igen).
Jeg bruger Windows Vista Home Premium og indtil videre bare den indbyggede firewall, og så er jeg lige begyndt at bruge G Data Antivirus 2010 http://www.ultimateinternetsecurity.com.
Jeg har bøvlet en masse med andre antivirus - og firewall-programmer, så jeg har ikke umiddelbart mod på, at skulle til at skifte programmerne ud igen, hvis det kan undgåes.
Jeg har lige nu prøvet at tilføje filen XenAppWeb.msi under undtagelser under Windows firewall > Tillad et program gennem Windows firewall > fanebladet Undtagelser > Tilføj program > har tilføjet XenAppWeb.msi > OK osv.
Men jeg ved ikke, om det er procedeuren, og om det er den fil, der skal tilføjes.
På forhånd tak.
Mvh. Martin