Avatar billede Nisc Mester
23. september 2009 - 18:11 Der er 1 kommentar

Tilgå printer over net

min HP j6400 kan noget med webscan. Den er på mit lokalnet og virker fint, men hvordan får jeg den indstillet så jeg kan nå den fra internettet ? Jeg har en dyndns.dk addresse, som jeg bruger til web og Diskstation m.v.
Men jeg kan ikke finde ud af at sætte min Dlink 635 så jeg kan Webscanne eller tilgå printeren over internettet.
Det ville jeg sagtens kunne hvis den havde sin egen IP-adresse, men jeg har kun én IP ud af huset.
Jeg har held med at kontakte mit IPcamera, så der burde være hul igennem.
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
24. september 2009 - 07:17 #1
ændre porten på din printer, hvis dit webcam kører port 80 kan din printer jo ikke bruge den port
åbne den nye port i din router
eller en roter der kan lave PAT, det ved jeg ikke om din kan