Avatar billede mamo03 Nybegynder
08. januar 2010 - 16:32 Der er 3 kommentarer

Lås formel i Excel

Hej

Når man i Excel 07 laver følgende formel =B2*C2, og værdien i B2 flyttes til f.eks. B6 ændres til formlen til =B6*C2. Kan det lade sig gøre at "låse" formlen således at den bibeholdes =B2*C2.

Mit problem er at jeg i 'Ark2' har en kolonne der skal være magen til en kolonne i 'Ark1'. Men når der indsættes en ny række i 'Ark1' ændres formlerne i 'Ark2' sig til 'Ark2'!A3='Ark1'!A4, 'Ark2'!A4='Ark1'!A5, 'Ark2'!A5='Ark1'!A6 osv.

På Forhånd Tak
Avatar billede jeffebabz Nybegynder
08. januar 2010 - 16:38 #1
Du kan sætte dollar tegn ind

=$B$2+$C$2

Det gøres nemmest ved at trykke F4 når står ved B og C
08. januar 2010 - 16:49 #2
Med $-tegn vil formlerne også ændre sig ved indsættelse af en ny række på Ark1!

mamo03 prøv at forklare hvad du bruger det til. Måske kan vi finde en anden måde at hjælpe dig på.
Avatar billede Paw Winther Mester
03. december 2020 - 08:36 #3
Du kan låse det ved at bruge indirekte formlen.

INDIREKTE("B2")*INDIREKTE("C2")