Avatar billede lollaenderen Nybegynder
12. januar 2010 - 20:04 Der er 1 løsning

Microsoft Teredo Tunneling-adaptor

Ingen adgang til internettet med kabel, og jeg regner med at problemet er i Microsoft Teredo Tunneling-adaptor.

Min opsætning er internetforbindelse fra A+/Arrownet gennem min antenneforening med et modem.
Trådløs router fra Netgear med 4 hub
2 år gammel pc HP Pavilion bærbar med Viste Home Premium, der har kørt uden problemer både trådløst og på kabel.
Ny pc købe medio december Medion Akoya stasionæ med Windows 7 Home Premium, kører fint trådløst, men kan ikke med kabel.
Jeg mener jeg lavede opsætningen med kabel, og opsatte den derefter til trådløst, men er ikke helt sikke på det, og det er først nu jeg har prøvet med kabel igen. Har også prøvet direkte i A+ modemmet og prøvet at afinstallere firewallen  ZoneAlarm, men det hjalp heller ikke.

I Enheder og printere er der en gul trekant ud for computerikonet.
Når jeg højreklikker og vælger Egenskaber og Hardwar er der en gul trekant ved Microsoft Teredo Tunneling-adaptor. I Oversigt over Enhedsfunktioner står der ved Enhedsstatus: Enheden kan ikke starte. (Kode 10). Har prøvet Egenskaber, og opdatere driver, men det mislykkedes, med en fejlmeddelelse, og i øvrigt er knappen for det meste gråtonet og kan ikke aktiveres.

Jeg opdagede problemet, da jeg prøvede at oprette et hjemmenetværk. Der kunne jeg se pcerne i Netværks- og delingscenter, men ikke tilgå pcerne. Jeg brugte vejledningen i Libris hæftet Windows 7 for alle, side 44 afsnit Windows 7 og Windows vista.

Har også prøvet at oprette en hjemmegruppe men det mislykkedes med fejlmeddelelse om at jeg skulle aktivere IPv6, og prøvede fejlfindingsværktøjet men det kunne ikke finde fejlen.

Har også prøvet http://www.eksperten.dk/spm/897574 uden at problemet blev løst.

I Netværk- og delingscenter strå der ved LAN-forbindelse, netværk ikke identificeret, Ingen internetadgang.

Har prøvet at Google, men mit engelsk er meget rustent, så pleas, ingen link til udenlandske sider.
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
13. januar 2010 - 19:07 #1
Nu har jeg forbindelse til internettet med kabel.

En arbejds kollega havde en vejledning fra A+, hvor det var beskrevet, at jeg skulle gå ind i IPv4 forbindelse, og aktivere automatisk henting af IP adresse og DNS-serveradresse.

Jeg vender tilbage med et nyt spørgsmål, hvis det ikke lykkes at oprette et hjemmenetværk.