Avatar billede vilmand Nybegynder
17. april 2010 - 20:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opret en meget begrænset bruger

hej alle jeg ønsker at lave en demo bruger som er meget begrænset da den kun skal kunne gå ind i nogle få programmer såsom internet og notesblok.

Lidt ligesom den test computer man kan oprette forbindelse til med teamviewer

jeg håber virkelig der er nogle kloge hoveder derude der gider hjælpe mig
Avatar billede teknik Juniormester
18. april 2010 - 01:19 #1
Hvis du kører pro (ikke home) så er der masser af muligheder for at begrænse rettighederne for en brugergruppe ved at bruge microsofts "gruppepoltikker", som er et system til at begrænse en gruppe af brugeres rettigheder.
(startes som gpedit.msc)

Desværre ...så vender systemet jo således at alting som default er "tilladt", så der kan kan blive tale om ret mange ting at slå fra.

Jeg er ikke erfaren mht. detaljerne, så der skal du ikke regne med min hjælp. Jeg ved blot at
1. Man skal være omhyggelig med at bibeholde en administratorkonto med fuld funktionalitet.
2. Også en god ide at notere hvad der aktiveres/deaktiveres, da mange liner er "Næsten ens", og tingene dermed kan blive ret uoverskueligt.

Læs evt. mere her:
http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/winxpgpe.html

mvh :-)
Teknik
Avatar billede vilmand Nybegynder
26. april 2010 - 10:16 #2
Når der var ikke nogle der skrev noget jeg kunne bruge og nu har jeg ikke brug for det mere