Avatar billede plovski Novice
07. juni 2010 - 12:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

automatisk test af mail-addresser (deres eksistens på serveren)

Hej, jeg siddder med en mellemstor liste over mail-addressenter, og vil gerne rydde ud i de mail-addresser, der med tiden er blevet ugyldige. Det er altså ikke et spørgsmål om hvorvidt de er skrevet i det korrekte format, men om hvorvidt de overhovedet findes på en given server.

Den løsning, der ligger umiddelbart lige for er selvfølgelig at oprette en gmail-addresse, importere listen, sende en test-mail, og fjerne de mail-addresser, som de respektive servere ikke kender til.

Alternativet som jeg altså kan få til at virke er et valideringsprogram, der kører listen igennem og på en eller anden måde "forhører sig" hos serveren om hvorvidt der bor nogle hos den med den mail-addresse. Og så sorterer den de duelige mail-addresser fra de uduelige.

Men det vil ikke, som jeg vil. Jeg har forsøgt mig med forskellige programmer uden at få det til at virke. Men af de mest meddelsomme af dem har jeg forstået at det dels kræver statisk ip-addresse og en understøttelse af noget, der kaldes RDNS. Det sidste ved jeg ikke, hvad er.

For at gøre det lange kort, så er mit spørgsmål, om det overhovedet kan lade sig gøre for mig at gøre det jeg gerne vil, og så smart, som jeg gerne vil det. Jeg er på kabelmodem fra TDC (Yousee), og sidder bag en router.

KH pf
Avatar billede moddi100 Seniormester
07. juni 2010 - 12:32 #1
er med på en lytter... :)
Avatar billede plovski Novice
17. september 2010 - 12:20 #2
Da der efter hundrede dage ikke er kommet svar på mit spørgsmål, og jeg får breve fra Eksperten om at jeg skal se at få det lukket, svarer jeg selv, og beklager for min medlytter. Venligst, PF