Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 10:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ikke fungerende Windows update

Jeg har et problem med min Windows update, den har ikke fungeret siden starten af oktober!
Medsender HijackThis this logfil.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 01:55:34, on 12-11-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.7930.16406)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Program Files\Launch Manager\WisKeyState.exe
C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe
C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe
C:\Program Files\Fujitsu\DeskUpdate\DeskUpdateNotifier.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfimon.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Windows\System32\wsqmcons.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltuser.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10l_ActiveX.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Users\Ejer.Ejer-PC\Downloads\HiJackThis.exe
C:\Windows\system32\WerCon.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SearchHelper.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {E15A8DC0-8516-42A1-81EA-DC94EC1ACF10} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O3 - Toolbar: &Windows Live Toolbar - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - C:\Program Files\Windows Live\Toolbar\wltcore.dll
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPStart] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WisKeyState] "C:\Program Files\Launch Manager\WisKeyState.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrVolOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LMgrOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSDCtrl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DeskUpdateNotifier] "C:\Program Files\Fujitsu\DeskUpdate\DeskUpdateNotifier.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast5] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
O4 - Startup: OpenOffice.org 3.2.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program\quickstart.exe
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: leaf - {3C4A8A13-029E-430D-B8C1-46E834D20B31} - mscoree.dll (file missing)
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - AVAST Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastSvc.exe
O23 - Service: GFI Backup 2009 - Home Edition Attendant Service (GFIBckHAtt) - GFI Software Ltd. - C:\PROGRA~1\GFI\GFIBAC~1\GFIHInst.exe
O23 - Service: GFI Backup 2009 - Home Edition Scheduler Service (GFIBckHSched) - GFI Software Ltd. - C:\PROGRA~1\GFI\GFIBAC~1\GFIHSC~1.EXE
O23 - Service: Google Update Service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: TeamViewer 5 (TeamViewer5) - TeamViewer GmbH - C:\Program Files\TeamViewer\Version5\TeamViewer_Service.exe
O23 - Service: WisLMSvc - Wistron Corp. - C:\Program Files\Launch Manager\WisLMSvc.exe

--
End of file - 5761 bytes
Avatar billede f-arn Guru
12. november 2010 - 10:45 #1
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

Eller her

Installer og start programmet, klik på fanen opdater, klik Tjek for opdatering, lav "Hurtig skan" under fanebladet "skanner"
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra DDS som du finder her

ellerher

Den laver to logs,(DDS.txt og Attach.txt) gem dem på skrivebordet og kopier indholdet af DDS.txt  herind.

OBS - DDS skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Mht.: Vista og Windows 7 - højreklik på filen - Kør som Administrator.

NB Når du opdaterer Malwarebytes, så klik på Tjek for opdatering til den skriver at der ikke er flere opdateringer.
Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 10:57 #2
Skal lige tilføje at jeg har kørt Malwarebytes og den returnerede 0 fejl. Men for en sikkerheds skyld kører jeg den lige igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 10:58 #3
Prøvet at systemgendanne til før problemet opstod?

Windows systemgendannelse vel at mærke...
Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 11:07 #4
Hermed log fil fra Malwarebytes

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 5098

Windows 6.0.6002 Service Pack 2
Internet Explorer 9.0.7930.16406

mbam-log-2010-11-12 (11-06-35).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Objekter skannet: 133261
Tid gået: 7 minut(ter), 35 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 11:13 #5
12. november 2010 - 11:50 #6
1. Download denne fil -> http://www.kortelinks.dk/?HPOOH
2. Højreklik på WindowsUpdate-Reg.cmd og vælg Kør som administrator.
3. Tjek Windows Update
Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 11:54 #7
Hej Treatmenice
Har kørt FixIt og genstartet, men fejlen er der stadig
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 12:05 #8
#3 ?
Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 12:28 #9
#8 Jeg er lidt usikker på eventuelle konsekvenser systemgendannelse, så prøver lige de andre muligheder først
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 13:36 #10
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 13:37 #11
Avatar billede bramming Nybegynder
12. november 2010 - 14:28 #12
Kan jo være servicen bare er lagt ned?
Prøv disse kommandoer her i din CMD (Kommandoprompt - sørg for at Kør som administrator)

sc sdset bits "D:(A;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;SY)(A;;CCDCLCSWRPWPDTLOCRSDRCWDWO;;;BA)(A;;CCLCSWLOCRRC;;;AU)(A;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;PU)"

og

sc sdset wuauserv "D:(A;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;SY)(A;;CCDCLCSWRPWPDTLOCRSDRCWDWO;;;BA)(A;;CCLCSWLOCRRC;;;AU)(A;;CCLCSWRPWPDTLOCRRC;;;PU)"

Når begge er kørt og den melder "Success"...
Så prøv i din "kør" (Run) og skriv:
wuauclt /detectnow

Og vent og se om den begynder at hente opdateringer ned - dette kan dog tage nogle minutter inden den registrere - hvis altså det virker.
Avatar billede bramming Nybegynder
12. november 2010 - 14:29 #13
wuauclt /detectnow

glemte vidst mellemrummet.
Avatar billede hjeresen Novice
12. november 2010 - 15:43 #14
Har været lidt omkring - lidt for langt omkring :-( så jeg brugte Johns forslag om at benytte system gendannelse, og nu er mit problem løst. Tak til alle for gode forslag.
John - sender du et svar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. november 2010 - 21:40 #15
Kommer her :)