Avatar billede benneweis Juniormester
03. december 2010 - 10:25 Der er 12 kommentarer

Finde adresse ud fra IP adresse

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan finde den fysiske adresse, altså vejnavn, postnummer osv. ud fra en given IP-adresse.

Eller bare finde ud af hvem den enkelte IP-adresse er tilknyttet, diverse whois service fortæller jo kun hvilken udbyder der er bag IP-adressen.
Avatar billede klaudi Ekspert
03. december 2010 - 10:34 #1
Det er kun politi og andre myndigheder der kan/må det
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 10:36 #2
Det kan du som privatperson ikke finde ud af.
Der bliver brugt IP version 4 de fleste steder lige nu, men der er snakket om at når man indfører IP version 6 (en version med mange mange flere ip addresser til rådighed), så vil privatpersoner få en IP alt efter hvor de bor.

Men det kan man altså ikke endnu.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2010 - 10:49 #3
De to ovenstående svarere har i princppet ret, men hvis man kender lidt tin hvordan det danske net er skruet sammen, så kan man komme rimeligt tæt på¨og nogle gange kan det faktisk lade sig gøre ret præcist at finde ud af dette.

En traceroute (eller tracert) kan vise dig noget om hvilke routere dine pakker passerer på vejen til en IP addresse. Mails indeholder header informationer der viser dig hvilke mailservere en mail har passeret på vejen fra afsender til modtager osv osv

Med ovenstående informationer kan det nogle gange lade sig gøre at finde frem til et lokalt område eller en lokal tdc hub. Hvis brugeren så sidder på et trådløst netværk, kan en køretur i området nogle gange give resultater.

Det er muligt for private at finde adresser på IP adresser, men det kræver viden og lidt arbejde
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 10:56 #4
Bufferzone:
Lad os sige jeg kører en tracert på dig efter du har sendt mig en mail.
Den første ip er self min egen, men hvordan vil du finde frem til bare hvor nr. 2 står rent fysisk?
Ikke at jeg tvivler på at det kan lade sig gøre, men jeg vil med garanti sige at en person der stiller det spørgsmål som er blevet givet her, aldrig vil have mulighed for at finde frem til den fysiske addresse.
Avatar billede 2Mida Praktikant
03. december 2010 - 10:57 #5
Du kan få byen her: http://www.infosniper.net/
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 11:01 #6
ikke for noget 2Mida, men den siger jeg er i Skanderborg, og jeg sidder i nordsjælland. :)
Avatar billede 2Mida Praktikant
03. december 2010 - 11:11 #7
Det er sq da mystiskt, den har altid fanget mig korrekt, men jeg bruger den også kun for sjov.
Stemmer myip.dk og Infosniper overens?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2010 - 11:16 #8
Der er en masse forudsætninger der skal være opfyldt for at det kan virke. I mit tilfælde ville mails ikke hjælpe dig fordi min mailserver står i jylland og jeg sidder på Frederiksberg.

Hvis du f.eks. på en eller anden måde, f.eks. fra en web server log, kender den ip addresse som jeg har tildelt på min maskine, vil en tracerout give dig den tdc tentral som min IP er forbundet til. Herefter er tricket at finde hvor den central er placeret (Hint: Social Ingeneering + en telefon + en hjælpsom TDC teknikker) ofte kan ovenstående teknik give dig mere end centralen
Avatar billede madsens90 Praktikant
03. december 2010 - 11:22 #9
2mida:
Jah det gør den. Den kan kun se jeg bor i danmark. :)

bufferzone:
Jeg laver hjemmesider, og plejer at logge IP'er på mine brugere, så har ip'er på en masse mennesker.
I dit eksempel indgår en hjælpsom TDC teknikker.. Det er jo snyd hvis man indblanner ISP'en, for de har jo addressen hvis de ellers er dumme nok til at give en den.
Avatar billede benneweis Juniormester
03. december 2010 - 11:32 #10
Grunden til jeg spørger er fordi jeg er faldet over Prospect Finder fra Green Click Media og det skriver at de kan levere en oversigt over hvilke firmaer der besøger ens hjemmeside, og det må jo kræve at disse oplysninger kan findes udfra IP-adressen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. december 2010 - 11:52 #11
Her er andre muligheder. Ofte har disse virksomheder faste IP adresser og er registreret så de kan findes via whois og andre DNS relaterede opslag. Har du en virksomheds IP adresse er det ofte ret let at finde adressen via de registrerede oplysninger. Jeg bruger værktøjer som Bidiblah, Nmap og Maltego til den slags
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2010 - 11:57 #12
hvad med visualroute

http://www.visualroute.com/