Avatar billede TheLibrarian Mester
17. december 2010 - 14:47 Der er 4 kommentarer

Automatisk kopiering hvor man kun overføre den oprindelige celles værdi

Er det muligt automatisk at kopiere data fra én celle til en anden og kun hente værdien med?  Altså, celle A1 indeholder et tal som er baseret på en funktion, og jeg vil gerne kopiere resultatet over i celle A2, således at jeg kun får værdien med og ikke en cellehenvisning (A2=A1). I praksis er der tale om et større ark og ikke kun én celle der skal kopieres. Arket indeholder både celler med tal og celler med tekst.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. december 2010 - 15:20 #1
Har du prøvet kopier + indsæt speciel / værdier
17. december 2010 - 15:23 #2
Kopier og Indsæt speciel, værdier.

Ønskes det automatiseret kan en makro benyttes.
Avatar billede TheLibrarian Mester
19. december 2010 - 18:48 #3
Det skal være automatiseret. Hvordan opretter jeg sådan en makro og hvad skal der stå i den?
Avatar billede german Nybegynder
21. december 2010 - 17:58 #4
Du kan prøve denne kode - Hvordan man opretter eb macro er afhængig af hvilken Excel version, du anvender:

Sub KopierVaerdi()

Range("E11").Select
    Selection.Copy
    Range("G7").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False

End Sub