Avatar billede EveryMA Mester
25. januar 2011 - 02:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spred ordet

Hej.
Jeg er igang med en ny hjemmeside, den er kørende på nettet (Jeg vil ikke skrive linket for at få det til at virke som reklame) - jeg har bare nogle spørgsmål...

Hvad ville I gøre, hvis I havde en ny hjemmeside I skulle reklamere med / Få folk til at kende den?

Jeg hører meget om Google Adwords og Facebook annoncering. Jeg har prøvet begge 2, men ingen af dem har som sådan hjulpet.
Statistik set, bliver der klikket 1 gang hvert 7.000 visninger. Min annoncering er ellers målrettet.

Jeg er villig til at ofre en sum penge for det, men der selvfølgelig en grænse - som jeg ikke har tal på. Kommer an på effektiviteten.

Jeg har søgt på nettet og læst meget om søgemaskine optimering.
Er der nogen der har nogen kvalificerede bud?

Tak.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
25. januar 2011 - 07:42 #1
Prøv at skriv noget om din ydelse/dit produkt og beskriv din målgruppe. Så er det lette at skyde sig ind på de kanaler, der evt. vil være relevante. Beskriv også, hvad du helt konkret har gjort med - og HVILKE - Adwords, du har brugt og vis evt. din(e) Facebokk annonce(r) frem.
Men uanset hvad så er der altid nogle ting du allerede burde have gjort/kan gøre, hvis ellers både hjemmeside og budskab/koncept ER på plads:

Send en pressemeddelelse ud til både digitale og trykte medier. Overvej også radio og især lokalradio, hvis du føler, at der godt kunne følge en personlig "forklaring" /uddybning med budskabet.
Hvis ellers du har en "god historie" i din pressemeddelelse, kan du få en ofte uvurderlig gratis (og god?) omtale. I bedste fald betyder det jo, at din målgruppe allerede er opmærksom på dit brand/ydelse/produkt, og derfor i nogle tilfælde vil være mere tilbøjelig til at at klikke på din(e) annonce(r), fordi der vil være en vis grad af "genkendelse".

Hvis ikke du allerede har en kundedatabase, du kan skrive til, så lav en, og send dine nye kunder et salgsbrev - som i bund og grund er pressemeddelelsen - MED et eller flere konkrete tilbud.

Gør det attraktivt for evt. kommende kunder at "synes godt om" på FB eller tilmelde sig et evt. nyhedsbrev på hjemmesiden. Du kan både lokke med fx tidbegrænsede særtilbud til "medlemmer" på FB eller andre fordele til dem, der fx inden en bestemt dato tilmelder sig nyhedsbrev/community og lignende.

Følg op på disse aktiviteter ved at belønne dem, der har fulgt opfordringen og fortæl omverdenen, at de har gjort det i en ny pressemeddelelse/nyt nyhedsbrev, som du sender ud efter måske 2-3 måneder afhængig af, hvad du synes er et tilfredsstillende og dermed nævneværdigt resultat.

Vis dine nye kunder, at du sætter stor pris på dem, ved at belønne dem på én eller anden måde..
Avatar billede EveryMA Mester
25. januar 2011 - 11:58 #2
Hey Peter.

"Send en pressemeddelelse ud til både digitale og trykte medier."

Det med pressemeddelelse har jeg ikke prøvet før, så jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal kontakte af de medier.
Kategorien er Sport : Fodbold :

Jeg føler ikke jeg skal give mine nye brugere tilbud, altså sælge dem noget, for det er ikke min hensigt at folk skal bruge penge på at være på siden. Der findes 1000 netbutikker, så jeg vil gerne have en side der er gratis for mine kunder, hvor jeg selv betaler noget for at holde den igang. For jeg leder samtidig efter sponsorer.

Jeg har en kunde-database, og jeg kan godt sende en besked / Email til dem alle sammen, men som sagt er siden ikke kæmpe stor endnu, så der findes ikke så mange kunder, hvis du forstår :)

Jeg har Synes godt om-knappen inde på siden, og jeg har oprettet en Side på facebook.

Der findes jo store populære sider hvor man kan betale 10-15k for at få sin reklame vist for et par hundrede tusinde i måneden, men brug af så mange penge, burde også tjenes ind igen, og det kan de desværre ikke i øjeblikket, derfor har jeg ikke bare 10k til at ofre på det - selvom det frister en smule...
Avatar billede EveryMA Mester
26. januar 2011 - 00:19 #3
Ingen ideer?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
26. januar 2011 - 12:01 #4
Med hensyn til medier, så kunne du prøve én af de media PR pakker, de tilbyder her: http://www.pressesystemet.dk/default.asp?page=1

Så mangler du bare at finde et interessant omdrejningspunkt for den "historie", der ligesom skal "sælge" dit site til både (kommende) brugere og overbevise journalisterne om, at historien er god/interessant nok til at blive bragt.

Med hensyn til sponsorer skal du jo regne med, at de kun vil sponsere din side, hvis de også får noget ud af det. Og det skal du helt præcis vide, hvad er.. Ligesom du naturligvis skal kunne dokumentere din statistik over bl.a. unikke besøgende/brugere, og om de kommer ind til dig via Facebook eller andre kanaler. Alt sammen for at kunne sandsynliggøre, at dit site er en god investering for en eller flere sponsorer.

Det siger næsten sig selv, at det derfor blandt andet er vigtigt at tiltrække brugere - helst loyale brugere der vender tilbage igen og igen.
Derfor skal du nok overveje, trods din aversion mod "tilbud", hvad du kan gøre for at tiltrække både eksisterende og nye brugere?
Hvad kan de få/opleve på din side som de ikke finder andre steder?
Hvilke muligheder kan du tilbyde brugerene som gør et besøg/medlemsskab hos dig unikt i forhold til resten af markedet?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
26. januar 2011 - 12:04 #5
Avatar billede EveryMA Mester
26. januar 2011 - 21:30 #6
Hey igen Peter.

Tak for svarene, det noget jeg helt sikkert kan bruge til noget. Jeg har læst lidt om de her pressemeddelelser, og der en ting jeg ikke helt har på plads.

Hvad skal jeg forvente?
Hvis jeg f.eks. via. pressesystemet udsender 500-1000 pressemeddelelser til den målrettede gruppe - hvad skal jeg så forvente?
Hvis en eller flere medier synes godt om det, hvad gør de så?
Avatar billede peterkopi Nybegynder
28. januar 2011 - 11:07 #7
Det er meget, meget enkelt:

Er historien god og har den relevans for avisens/bladets/magasinets læser, kommer den med i én eller anden form.

Hvis ikke, ja - så er det op på hesten igen ;-)

Her kan du få nogle tips, hvis du vil prøve selv:
http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=den+gode+pressemeddelelse+hvordan%3F

God fornøjelse og held & lykke ;-P
Avatar billede dhitcch Nybegynder
07. februar 2011 - 13:34 #8
Seo er en god vej frem.
Du bør nok tænke på en kombi-løsning, hvor du satser lidt på alle områder. Fx. adwords, fb annoncer, seo og noget e-mail marketing.
Avatar billede peterkopi Nybegynder
07. februar 2011 - 14:02 #9
Nu hvor alle herinde kan se, du ikke bare er ude på at reklamere for din side, kan du godt smide et link, så vi kan ta' den i nærmere øjesyn. For SEO handler jo især om relevans og sammenhæng på siderne ;-P
Avatar billede EveryMA Mester
10. februar 2011 - 23:43 #10
Jeg venter til en bedre gang med at vidergive linket, så jeg ved jeg har det til rådighed, når nu det tydeligt jeg ikke bare kommer for at reklamere :)

Jeg har taget dine indlæg til mig, Peterkopi, og forsøger nu at udbrede siden med en pressemeddelse igennem pressesystemet.dk.

Lykkedes det ikke vil jeg komme tilbage og lytte til nye råd.
Smid du bare et svar :)
Avatar billede peterkopi Nybegynder
10. februar 2011 - 23:58 #11
Jeg ønsker dig alt det bedste med pressemeddelelsen. Du er altid velkommen til at vende tilbage til lidt mere sparring ;-P
Avatar billede peterkopi Nybegynder
11. februar 2011 - 14:29 #12
Tak for point ;-P