Avatar billede zacariaz Nybegynder
21. maj 2011 - 00:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skal have nyt domære, gerne uden om host.

Jeg skal have et nyt domæne til et projekt jeg arbejder på for tiden. Jeg ved lige præcis hvilket, og det er ledigt, men efter at have oplevet hvor meget priserne varierer, er jeg nået til den konklusion at jeg ikke ved nær nok om hvordan domæne registrering fungerer.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide mere.

Jeg vil naturligvis ikke nævne det domæne jeg er interesseret i her, da jeg endnu ikke har registreret det, men det er altså ledigt og er et .com domæne.

Så hvis jeg nu gerne vil registrere minhjemmeside.com hvordan gøres det så egentlig? Det må kunne lade sig gøre uden om en webhost. Hvad nu hvis jeg for eksempel har min egen server?

Well, i forstår sikkert hvad jeg mener.

Kort og godt så ved jeg ikke nok, og kunne tænke mig at vide mere.
Avatar billede ngr Praktikant
21. maj 2011 - 02:47 #1
Jeg forstår vist ikke. Med mindre du vil have din egen server, hvad er så problemet i at registrere dit domæne fx hos unoeuro.com, hvor det koster 11.50 Euro
Avatar billede moddi100 Seniormester
21. maj 2011 - 04:05 #2
Hvis du ønsker blot at købe domænet og undgå at skulle betale for et webhotel samtidig, kan jeg kun anbefale gratisdns:

http://www.gratisdns.dk

Så har du selv mulighed for at styre dns osv. Som udgangspunkt skulle jeg mene at de er meget billige, det er dog muligt du finder et .com domæne billigere, ved at købe et webhotel hvor de tilbyder et gratis domæne.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. maj 2011 - 09:36 #3
Ude i verden er der også muligheder. Fx så koster et .com vist i omegnen af $10 - en rund halvtredser - hos http://domainsite.com/ - og mange andre steder. Jeg har brugt DomainSite i mange år, og de er gode nok.
Avatar billede zacariaz Nybegynder
22. maj 2011 - 11:56 #4
nuvel, jeg endte alligevel med at købe det igennem min host, som jeg den grad planlægger at udskifte. Håber ikke at der er årsag til for mange komplikationer når det er.
Avatar billede ngr Praktikant
22. maj 2011 - 23:20 #5
moddi100: hvad mener du med at styre DNS?
Betyder det, at du kan registrere mitdomain.com og så få det til at pege på din egen computer, eller hvad?
Og hvordan kan man se adressen på sin computer?
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. maj 2011 - 11:31 #6
Ja du har fuld kontrol over domænet, subdomæner og endda mail. GratisDNS.dk har ikke nogle servere hvor du kan have selve indholdet, du peger det bare videre derfra.

F.eks. har jeg et domæne til at pege på min private ip, hvorfra jeg så kører en server. Du kan finde din ip på http://old.myip.dk.