Avatar billede humlebien Novice
09. september 2011 - 08:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Termometer til et overvågningsprogram

Hejsa

Jeg har overvejet at lave et lille program, der kan overvåge temperaturer og gører forskellige ting afhængig af de aflæste temperaturer - sende mail, sms osv....

Så jeg har brug for et termometer, som programmet kan "spørge på" - altså at det tilbyder en eller anden form for interface...

Er der nogen er jer der har erfaring med et termometer til en sådan opgave. Jeg forestiller mig, at det enten er til seriel eller usb..
09. september 2011 - 11:54 #1
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
09. september 2011 - 14:35 #2
Ja karise_larry har ret.

http://www.danbit.dk/produkter/0407.phtml

Nederst på siden.

Sådan har jeg siddende i mit serverrum. Alle i vores IT afd. har så et lille program kørende som poller temperaturen hvert minut, er der over 23 grader kommer der et alarmbillede op og en gyselig lyd. Envidere tæppebomber den vores smartphones med mails.

Hvis du har brug for den entreprice MIB hvorpå temperatur ligger så må du sige til. Det trækkes via SNMP, der er masser af gode eksempler på nettet. Men den er lidt dyr, men ikke i forhold til at den måske en dag redder vores serverpark.

MVH
Avatar billede humlebien Novice
26. september 2011 - 11:03 #3
Rasmuzzen - laver du et svar...
Avatar billede rasmuzzen Nybegynder
26. september 2011 - 11:43 #4
Der er da ikke noget jeg hellere vil, jeg har det mål at overgå arne_v inden jul (jul år 2099).

Hvis du skal bruge de der mibs så er de her :

mIB_Device_Temperature = "1.3.6.1.4.1.13409.1.1.1.0";
mIB_Device_Humidity = "1.3.6.1.4.1.13409.1.1.2.0";