Avatar billede troldepigen Novice
03. oktober 2011 - 20:45 Der er 9 kommentarer

Hjælp ønskes straks........

Email form i dreamweaver.....

Jeg kan simpelthen ikke få nogle asp eller andre scripts til at køre sammen med min template i dreamweaver... jeg kan ikke overskue hvor fejlen er og mangler desperat en email formular som skal indeholde følgende:

Fornavn Efternavn
Adresse
Postnr og by

email adresse

bestillings felt til varenummer

send
Slet formular
klik boks for nyhedsbrev...

Kan nogen hjælpe....

/Karina
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. oktober 2011 - 21:10 #1
Hej Karina,

Er du sikker på at dit webhotel understøtter ASP?
Avatar billede troldepigen Novice
03. oktober 2011 - 22:10 #2
hejsa

Ja, det gør de godt nok.. men problemt er halvt løst... nu fungere det i det mindste... dog ikke med min template.. så der blev bare lavet lidt om... det kunne jeg ikke helt magte..smiler.. du får lige nogle point alligevel bare for interessen i at ville hjælpe... tak herfra..

/Karina

Jeg kan ikke huske hvordan man gør....smiler
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. oktober 2011 - 22:17 #3
Hej igen,

Ok, ellers vis os et link, så er det nemmere at hjælpe.

Du behøver ikke give point. Hvis du selv opretter et svar, så kan du tage dem tilbage.
Avatar billede troldepigen Novice
03. oktober 2011 - 22:38 #4
super... tak for det... det med linket er nok en god ide... jeg ville gerne have haft det i en template ligesom det andet jeg har lavet.. og en pæn takke side.. men men sådan er det når man er novice....

www.troldebixen.dk/mailform.asp

Så måske skal du have pointene alligevel
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. oktober 2011 - 22:45 #5
Men hvis du indsætter koden fra <form> starter til den slutter med </form> så burde det virke. Har du prøvet det?

<form action="SendMail.asp" method="post" class="produktoverskrift">
  <p align="center"> Udfyld disse felter og vi vil behandle din ordre snarest.
    <br>
  Dit navn <br>
  <input type="text" size="25" name="name">
  <br>
  Din email<br>
  <input type="text" size="25" name="email">
  <br>
        </select>
  </p>
  <p>      <br>
  Her skriver du hvilke varenumre samt evt farve og den adresse, som varene skal sendes til... <br>
  <textarea name="body" cols="75" rows="15"  Wrap="VIRTUAL">Varenr:
Varenr:
OBS.
HUSK AT SKRIVE MAIL PÅ, ELLERS BLIVER ORDREN IKKE GENNEMFØRT

Navn:
Adresse:
postnr & by
EMAIL:</textarea>
  <br>
  <input type="submit" value="Send Ordre">
  <input name="Reset" type="reset" value="Slet ordre ">
  </p>
</form>
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. oktober 2011 - 22:57 #6
Hej..

Jeg får denne fejl på din side >>

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %> <% session.LCID = 1030 %>

Testet med :
Fejl med Firefox )O:
Fejl med Chrome )O:
OK med Internet Explorer (O:
Avatar billede troldepigen Novice
03. oktober 2011 - 23:48 #7
hejsa..

jeg har en template som er lavet i dreamweaver.. der kan jeg ikke få det til at virke...
Men igen tak for forsøget...

Det er ok indtil nu... men jeg ville dog gerne vide hvad jeg skal skriv i denne kode for at gå til en takke side...

<%
name        = Request.Form("name")
senderEmail = Request.Form("email")
subject    = "Ordre fra Troldebixen"
recipient  = "altid@os.dk"
body        = Request.Form("body")

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

msg.Logging = true
msg.silent = true

msg.From = senderEmail
msg.FromName = name
msg.AddRecipient recipient
msg.Subject = subject
msg.body = body

if not msg.Send("mail.troldebixen.dk " ) then
    Response.write "Der opstod en fejl - prøv igen senere"
else
    Response.write "Tak for din besked"
end if
%>
Avatar billede troldepigen Novice
03. oktober 2011 - 23:49 #8
det må jeg se om jeg kan finde og så få det rettet.. det er vist ikke nødvendigt med to...smiler
Avatar billede kiksen1987 Novice
22. oktober 2011 - 23:46 #9
skal det ikke være @ istedet mail.troldebixen.dk ?? :)

if not msg.Send("mail@troldebixen.dk " ) then
    Response.write "Der opstod en fejl - prøv igen senere"
else
    Response.write "Tak for din besked"
end if