Avatar billede teamdev Novice
28. december 2011 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Select fra tabel 1 hvor værdi ikke er i tabel 2

Hejsa kloge hoveder.
Hvordan er det nu lige at jeg gør følgende:

Jeg skal have fundet ud af om der i tabel 1 er tilknyttet en værdi der ikke er i tabel 2

noget i stil med:

select id2 from tbl1 where id2 not in (select id from tbl2)

Er der nogen der lige kan smide sådan en sætning i smasken på mig ?
28. december 2011 - 09:25 #1
Jamen den sætning du gav skulle virke.  Har du testet den?
28. december 2011 - 09:29 #2
....eller har jeg misforstået problemstillingen?  (Jeg lavede lige to tabeller, begge med et antal id værdier, og din sætning gav mig præcist de id værdier fra table 1 hvor der ikke var tilsvarende id værdier i table 2.
Avatar billede teamdev Novice
28. december 2011 - 09:55 #3
Så er jeg lidt imponeret, sad ikke lige og havde mulighed for at teste så jeg smed bare en bold op :-)
Avatar billede teamdev Novice
28. december 2011 - 09:56 #4
imponerende hvad man sådan lige kan huske på vejen - nå men smid et svar, du testede jo for mig
Avatar billede Bdev Nybegynder
28. december 2011 - 10:02 #5
Hej teamdev.

Der er ikke noget galt med din SQL kode så vidt jeg kan se.

Ellers bliver du nødt til at spørge på en anden måde.

Du kan kontakte mig på http://www.nolas.dk/webudvikling hvis du skulle have nogen spørgsmål
28. december 2011 - 10:33 #6
Hov, Bdev, jeg var først, så jeg lægger et svar hvis teamdev vil lukke og give ponts.
Avatar billede Bdev Nybegynder
28. december 2011 - 10:39 #7
@Christian_Belgien
Det er bare i orden. Jeg er ikke ude efter point ;o)