Avatar billede phuc69 Juniormester
24. april 2012 - 13:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

timer før kl 6

Hej jeg har læst guiden Dato- og tidsberegninger i Excel og har brugt den flittigt. Nu støder jeg så lge på et lille problem i forbindelse med tidsregistrering. Jeg mangler et eksempel på hvor meget tid der ligger før kl 6 om morgenen til at udregen et tillæg. eksempelvis møde tid kl 03:00 slut kl 15. Skulle gerne give svaret at der er 3 timer med tillæg.

hvordan gør jeg det
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2012 - 13:17 #1
VBA eller funktion?
Avatar billede kelderkold Nybegynder
24. april 2012 - 14:01 #2
jeg har lavet det på den måde at jeg har en kolonne (skjult) hver der står 08:00
i en anden kolonne beder jeg som om '=a1-b1'

a1 er mødetid
b1 er 08.00

jeg har også opgjort det ved kl. 20 da jeg også for mere derefter ;-)
Avatar billede phuc69 Juniormester
24. april 2012 - 14:24 #3
det skal være en funktion hvis man ser på guiden bruges der en formel med min og maks. Det er noget ligende det jeg kunne tænke mig. Kelderkold din ville selvfølglig virke men jeg vil helst om den kunne løses på en anden måde.
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
24. april 2012 - 17:31 #4
hej

prøv at kigge på dette

http://gupl.dk/678314/
Avatar billede phuc69 Juniormester
26. april 2012 - 09:14 #5
Bjarne det var lige det jeg skulle bruge. Jeg brugte formlen (6/24)-min(h6;(6/24)) hvor h6 er start tidspunkt

Smid et svar
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
26. april 2012 - 14:39 #6
Hej Godt at kunne hjælpe