Avatar billede KHHP Juniormester
10. august 2012 - 11:58 Der er 1 løsning

Bypass programblokering

Hej
Jeg er nu flyttet på en såkaldt skolehjem i forbindelse med min uddannelse og er stødt på det irriterende problem at de på netværket har blokeret for Steam-klienten og derfor kan jeg ikke hente og installere mine købte spil.
Jeg har på min tidligere skole kunne omgå spærringen af samme program ved at udnytte en fejl/svaghed i routerens opsætning, hvilket gør at hvis jeg tilslutter en anden NAT-enhed som f.eks. en anden router, med seperat IP-scope og DHCP, kunne omgå spærringen og bruge programmet. Dette havde jeg gjort via en virtuel maskine med NAT-opsætning i netværkskortet under indstillinger. Men på det netværk vi har heroppe kan det ikke lade sig gøre.
Jeg ville derfor høre om der findes andre måder at omgå spærringen på? Jeg ved at der findes VPN og Proxy, men alle de gratisløsninger der findes er enten meget langsomme eller har lang nedetid.
Dertil ved jeg heller ikke om jeg overhovedet kan benytte Proxy/VPN på netværket.
Af hensyn til firewall, så går jeg ud fra, eftersom det er samme netværk på skolen og skolehjemmet, at jeg har med en Enterprise-level firewall at gøre og de har med stor sandsynlighed sikret sig mod Proxy og VPN. DNS-Serverændringer er også ubruglige på netværket, så man kan ikke engang bruge Google's DNS til at omgå spærringen. Ændrer man DNS, så forsvinder internettet.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. august 2012 - 23:12 #1
Lukker