Avatar billede Tobi97 Novice
24. marts 2013 - 23:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvad er bedst IE eller Chrome

hey stort set alle siger at chrome er i og å så meget bedre end IE, jeg har aldrig selv haft problemer i de 5-6 år jeg har brugt IE og IE er lige så hurtigt som chrome (på min pc), men hvorfor er det lige chrome er så meget bedre end IE ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 06:28 #1
Det kan kun være fordi den (måske) er hurtigere.
Jeg bruger ikke selv denne browser, da jeg bedre kan lide IE og Firefox brugerflade.
Min primære browser er Firefox, men bruger IE8 (kører Xp derfor IE8) til alt Java.
Hvis man trimmer tilføjelser fra vil jeg ikke tro der ikke er den store forskel.
Avatar billede StigUlriksen Juniormester
25. marts 2013 - 08:12 #2
Jeg har brugt Google Chrome i de senere år, primært pga. muligheden for at anvende apps og plugins. Chrome har et meget minimalistisk look, men har mange avancerede muligheder. Eneste ulempe er, at enkelte hjemmesider ikke vises korrekt i Chrome. F.eks. Kan jeg ikke bruge min webmaill.
Avatar billede dani5927 Nybegynder
25. marts 2013 - 10:04 #3
Jeg bruger Google Chrome, fordi at jeg synes det gør hurtigere og der er så mange muligheder for at tilpasse den lige præcis til hvordan man vil have den. Elsker bare at man kan tilføjde Apps.
Specielt AdBlock så man ikke får reklamer :P
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2013 - 10:48 #4
Kører som regel med Firefox, men bruger Chrome når jeg  skal søge på noget specielt, google er, efter min mening, den bedste søge robot.Men det vigtigste for mig er den storartede kalender, som kan huske mig på alt, fra et TV program til tandlægen, ved at sende besked både som mail til computere og SMS til mobiltelefonen.
Avatar billede Singularity Nybegynder
25. marts 2013 - 11:46 #5
1) IE ignorerer normale internet standarder. Det betyder at når hjemmesideprogrammøre(etc.) bliver nød til at gøre deres hjemmesider kompatible med IE er det en PITA. IE adskiller sig fra alle andre for at få folk til blive ved IE.

2)Sikkerhed. Sikkerheden er lort.

3)IE overwriter ALLE dine systems .dll filer når det er installeret. Tit er de overwritede filer nu ikke kompatible mere pga grund nummer 1. Hvilket gør at dit system kæmper imod IE og altid bliver langsommere.

Jeg kunne blive ved...

Som en sidste note, IE er langsommere end bedre browsere som Firefox eller Chrome
25. marts 2013 - 12:20 #6
Lidt af en religions sag ;-)

Måske fordi din IE er 'fyldt' med skrammel ??? Mere eller MINDRE frivilligt ?

www.eksperten.dk/guide/1528
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. marts 2013 - 16:01 #7
Chrome er bare hurtigere fordi deres software er lavet så den er hurtigere.

Lad os starte med installationsprocessen.

Prøv og tag tid også installer IE og gør det samme for Chrome.
Da jeg opdaterede fra IE9 til IE10 tog det 20 minutter og 2 genstarter. Det er jo helt vildt.

Alle de andre browsere kan du installer hurtigt og du skal ikke genstarte.

Så prøv og start IE og se hvor mange sekunder der går før du kan besøge en hjemmeside og gør det samme for Chrome. Chrome er rigtig hurtig til at åbne og lukke og åbne igen.

Også det vigtigste er at Chrome er hurtig til at vise en hjemmeside, animationerne er mere glidende osv.

På min computer er Chrome den browser som er hurtigst til at animere ting så det ser flot og hurtigt ud.

Jeg fortrækker dog Firefox så det er min primære browser og hvis jeg skulle anbefale dig en browser så er det Firefox.
Grunden til jeg fortrækker/anbefaler Firefox frem for Chrome er ting som privatliv, stabilitet, ændringer.

Chrome er jo google hvis opgave det er at suge så mange informationer ud af dig som muligt, Chrome installer desvære baggrundsprogrammet google update uden at du bliver spurgt og uden at du kan vælge det fra. Også har jeg nogen problemer med at afspille forskellige lyd og videoformater i Chrome som ændre sig ved opdateringer så Chrome er ikke så stabil som Firefox. Også er der jo det med at Chrome/google evigt og altid skal lave ting om hvilker er irriterende.

Men hvis du er tilfreds med ie så brug du den. Man det ville ikke skade at du prøvede de andre browsere i en periode så ville du sikkert finde ud af at nogle ting fungere bedre i andre browsere.

Nå ja også kan de andre browsere jo bare mere af de nye ting. For eksempel WebGL det er helt vildt fedt og IE 10 understøtter det ikke. Prøv WebGL i Firefox og Chrome og se hvor fedt det er.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
26. marts 2013 - 13:41 #8
Bruger selv Chrome da jeg ser flere muligheder der. Har også adblokplus installeret

Men reklamer behøver ikke være et problem på IE

https://www.fanboy.co.nz/

http://simple-adblock.com/  eller er du villig til at betale for det så fungeret denne fremragende

http://www.adblockpro.com/
Avatar billede Tobi97 Novice
12. april 2013 - 23:34 #9
d
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2013 - 07:48 #10
Din form for "oprydning i gamle tråde" er ikke noget jeg og andre hjælpere bryder sig om.
Bed dog om svar fra dem som har budt ind med brugbare oplysninger og giv de udlovede point væk. På denne måde her får du begrænset hjælp en anden gang du stiller spørgsmål.
Det virker noget respektløst det du foretager dig.
Avatar billede Tobi97 Novice
14. april 2013 - 17:46 #11
sorry :S tænkte bare at når tråden var så gammel så er der ingen der ser det mere, men det beklager jeg :S men

scootergrisen og Singularity smid lige et svar :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 21:11 #12
Det kan man ikke når tråden er lukket. Så længe man ikke fjerner overvågning, så er tråden åben for alle der har deltaget.
Den korrekte fremgangsmåde er at gøre det i en kommentar før tråden er lukket ;-)
Avatar billede Tobi97 Novice
14. april 2013 - 22:34 #13
okk :) så gør jeg det for efter tiden, nå men tak så vil den fejl ikke gentage sig :)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2013 - 22:36 #14
Det er bare i orden :-)