Avatar billede bit-phreak Nybegynder
24. maj 2013 - 17:54 Der er 4 kommentarer

application deployment installer

heysa

jeg har et windowds deployment miljø (WDS) kørende til at installere windows på mine kammeraters og families computere. indtil nu har jeg brugt et batch script som kører efter installationen til at installere de programmer som skal ind på computerne efter windows er blevet installeret. dette er ikke særligt dynamisk, forstået på den måde at hvis der er programmer som af en eller anden grund ikke skal installeres (fx hvis de nu ønsker et andet Antivirus pogram end det jeg installerer) så er jeg nød til at gå ind og rette i batch scriptet hver gang.

jeg så engang for lang tid siden et program, som startede op efter windows installationen og der kunne man så sætte flueben i de programmer som man gerne ville have installeret. men jeg kan simpelt hen ikke huske hvad det hedder og jeg synes at jeg har søgt google tyndt efterhånden.

er der nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. maj 2013 - 21:49 #1
Den er godt nok ikke helt gratis - men tæt på. Jeg har tidligere brugt den i lidt større målestok med stor succes:
http://www.ixpdata.dk/?EasyInstall
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
24. maj 2013 - 21:57 #2
tager lige et kig på den :)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
01. juli 2013 - 22:28 #3
CRKrogh

Du var så venlig at anbefale easyinstall i denne post for nogle måneder siden.
det skal du have fuld credit for.
Jeg sidder pt i et større drift center hvor vi bruger capa (det er lidt det samme som easyinstall)
jeg havde overhovedet ikke hørt om easy install før du nævnte det. og jeg må indrømme jeg er sku lidt imponeret over hvad det kan ifht prisen.

jeg har et mindre problem som jeg måske håbede at du kunne hjælpe mig med, da du havde brugt det førhen.

jeg har installeret det og alt virker umiddelbart fint.
jeg har lavet et windows 8 boot image og en windows 8 OS pakage og det virker også helt fint når jeg installerer det.

hvis jeg derimod prøver at lave en windows 7 os pakage og sætter den til at installere lægger den alle filerne fra wim filen ind på disken i stedet for at installere windows.

i den os pakage jeg har lavet har jeg bare valgt at den skal bruge den install.wim fil der ligger i sources mappen på en windows 7 dvd

ved du lige hvad jeg gør galt
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
05. juli 2013 - 22:10 #4
CRKrogh <- ku du ikke lige smide et svar så du kan få point