Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
15. juni 2013 - 13:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

fejl når jeg skal opdatere en post i min database

Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in UPDATE statement.

/test/admin/visbestyr.asp, line 21

*** visbestyr.asp ****

<!-- #include file="databaseforbindelse.asp" -->

<!DOCTYPE html>
<HTML lang="da">
    <HEAD>
        <TITLE> Tabeller i HTML 5 </TITLE>
        <META charset="utf-8" />
        <META name="keywords" content="" />
        <META name="description" content="" />
    </HEAD>

<%
id = Request.Form ("id")
Tabelnavn = "bestyr"

If Request.ServerVariables("CONTENT_LENGTH") <> 0 Then ' Opdatering
sql="update bestyr set titel='" & Replace(request.form("titel"), "'", "''") & "',  navn='" & Replace(request.form("navn"), "'", "''") & "', adresse='" & Replace(request.form("adresse"), "'", "''") & "', tlf='" & Replace(request.form("tlf"), "'", "''") & "', mobil='" & Replace(request.form("mobil"), "'", "''") & "', email='" & Replace(request.form("email"), "'", "''") & "', opgaver='" & Replace(request.form("opgaver"), "'", "''") & "',  where id=" & request.form("id")
'response.write sql
conn.execute(sql)
response.redirect "admin1.asp"
Else
  Id = Request.QueryString ("id")
' ** Inserted by Jon Brohauge 2002/08/02
' ** Hvis der ikke er specificeret et id, så vis liste over alle nyheder sorteret efter dato, nyest først.
  If Id = 0 Then
' ** Vis nyhedsliste
  Set rs=Conn.Execute ("Select * from " & Tabelnavn & " WHERE 'titel'")
%>

<body>
<center>
<br>
<table cellspacing=0 border=0 cellspacing="0" cellpadding="5" width=320>
<%
  If not(rs.bof or rs.eof) Then
    while not(rs.eof)
%>
<tr>
  <td class="menutxt"><%=rs("titel")%>&nbsp;<%=rs("navn")%></td>
  <td class="menutxt"><a href="visbestyr.asp?emne=admin&emne2=retbestyr&id=<%=rs("id")%>">Ret</a>
  </td>
</tr>
<%
      rs.movenext
    wend
  Else
    Response.Write "Ingen nyheder at rette"
  End If
%>
</table>

<%
  Else
' ** Vis valgte nyhed
  Set rs=Conn.Execute ("Select * from " & Tabelnavn & " Where id=" & Id & "")
%>

<center>

<table cellspacing=0 border=0 cellspacing="0" cellpadding="5" width=320>
<Form Action=visbestyr.asp method="post">
<tr>
  <td width="64">Titel</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="titel" size="32" value="<%=rs("titel")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Navn</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="navn" size="32" value="<%=rs("navn")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Adresse</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="adresse" size="32" value="<%=rs("adresse")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Tlf</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="tlf" size="32" value="<%=rs("tlf")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Mobil</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="mobil" size="32" value="<%=rs("mobil")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Email</td>
  <td align=right width="236"><input type="text" name="email" size="32" value="<%=rs("email")%>"></td>
</tr>

<tr>
  <td width="64">Opgaver</td>
  <td align=right width="236"><textarea rows="12" name="opgaver" cols="28"><%=rs("opgaver")%></textarea></td>
</tr>

<tr>
  <td colspan=2 width="310"><Div Align=right><Input type="submit" Value="Ret"></div>
  </td>
</tr>
<input type="hidden" name="id" value="<%=Id%>">
</form>
</table>

<%
  End If
%>
    </BODY>
</HTML>
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2013 - 14:00 #1
fjern komma før where.
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
15. juni 2013 - 14:33 #2
keysersoze >> drop et svar, jeg takker mange gange for hjælpen, den havde jeg ikke lige spottet det ,
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2013 - 14:45 #3
svar
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
15. juni 2013 - 14:57 #4
Et hurtigt tillægs spørgsmål, Hvis jeg skal have en slette funktion på, hvordan laves det så ??
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2013 - 23:16 #5
hvilken del er du i tvivl om?
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
16. juni 2013 - 00:55 #6
ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

/test/admin/sletind.asp, line 20

*** sletind.asp ****

<!-- #include file="databaseforbindelse.asp"-->
<!DOCTYPE html>
<HTML lang="da">
    <HEAD>
        <TITLE> slet</TITLE>
        <META charset="utf-8" />
        <META name="keywords" content="" />
        <META name="description" content="" />
    </HEAD>
    <BODY>

    <table style="width: 100%;" cellspacing="0" cellpadding="0" class="kant">
      <tr>
          <td class="tdbar" align="center">Slet Indkald</td>
      </tr>
          <tr>
          <% Set Query = Conn.Execute("SELECT * FROM indkald order by id" )%>
              <% Do until Query.EOF %>
              <td align="left">&nbsp;-<a href="sletindk.asp?emne=admin&emne2=slet&id=<%=rs("id")%>">slet</a>&nbsp;<%=Query("dato")%> &nbsp;<%=Query("tekst")%><br/></td>

            </tr>
            <%Query.MoveNext%>
              <%loop%>
              </table>

</body>

</html>

**** sletindk.asp *****

<!-- #include file="databaseforbindelse.asp" -->
<%
id = Request.QueryString("id")
Tabelnavn = "indkald"

sql="DELETE FROM indkald where id="& id
conn.execute(sql)
response.redirect "admin1.asp"
%>
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2013 - 09:03 #7
Lyder som en stavefejl i en af dine kolonneangivelser.
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
16. juni 2013 - 14:45 #8
Hvordan bygger jeg en slet funktion på dette udtræk

her laver den et udtræk på dato og en tekst.

***sletind.asp***

<!-- #include file="databaseforbindelse.asp"-->
<!DOCTYPE html>
<HTML lang="da">
    <HEAD>
        <TITLE> Tabeller i HTML 5 </TITLE>
        <META charset="utf-8" />
        <META name="keywords" content="" />
        <META name="description" content="" />
    </HEAD>
    <BODY>

    <table style="width: 100%;" cellspacing="0" cellpadding="0">

  <tr>
  <% Set Query = Conn.Execute("SELECT * FROM indkald order by id" )%>
  <% Do until Query.EOF %>
    <td align="left">&nbsp;<%=Query("dato")%>&nbsp;<%=Query("tekst")%><br/>
  </tr>
    <%Query.MoveNext%>
    <%loop%>

</table>

    </BODY>
</HTML>

jeg har denne sump kode, men kan ikke lige pare dem sammen :O)

***** slet.asp ****

<!-- #include file="databaseforbindelse.asp" -->
<%
id = Request.QueryString("id")
Tabelnavn = "indkald"

sql="DELETE FROM indkald where id="& id
conn.execute(sql)
response.redirect "admin1.asp"
%>
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2013 - 16:28 #9
Du skal vel indsætte et link

<a href="slet.asp?id=<%=Query("id")%>">slet</a>

Men glem ikke at sikre dig imod SQL Injections. Og hvis det er et nyt projekt hvorfor så i det hele taget udvikle med en så gammel teknologi som ASP?
Avatar billede Remo_Munk_Olesen Nybegynder
17. juni 2013 - 07:35 #10
keysersoze>> Tak for hjælpen igen :O)

Det er er 3 år siden, jeg sidst har rørt ved web, så derfor hænger jeg fast i det gamle. Denne website, jeg er ved at lave er til vores ejerlaug, i det kvarter jeg bor i.

Så det skal ikke være noget dyrt smart noget, bare noget simpelt der virker.

Men 1000 tak for hjælpen.