Avatar billede brasso Forsker
02. juli 2013 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Zonealarm spærrer for Google Drive

Hej
Vi har 2 maskiner der hjemme, begge kører windows 7 64 bit, og der er installeret Zonealarm 2013 Free antivirus/firewall. På den ene maskine er der ingen problemer med at Google drive kører, men på den anden, kan Google Drive ikke oprette forbindelse, slår jeg Zonealarm fra er der inegn problemer.
Jeg har tjekket i blokkerede adgangsforsøg til internettet, og der vises at Google Drive er blevet blokkeret. Jeg har været inde i Zones og tiføjet Ip-adressen, som Zonealarm viste sammen med blokkeringsoplysningerne, i trusted zones, men det hjalp ikke en dyt. Jeg har også været inde i programs kontrollen i Zonealarm, og sat Google drive til Super, og tillad i alle indstillinger, det hjalp heller ikke en dyt-båt. Er de rnogen der har oplevet lignende og fundet en løsning?
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2013 - 10:52 #1
hos mig starter google drev 3 processer
2 stk google drev (32-bit) samt 1 File Synchronization Application (Botkind Service)
de skal nok alle 3 have fuld adgang til læse/skriv.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. juli 2013 - 10:54 #2
sorry - glem File Synchronization Application (Botkind Service) - den dukkede op - men hører ikke til drev.
Avatar billede brasso Forsker
02. juli 2013 - 10:59 #3
tak claes57. Det prøver jeg lig enår jeg kommer hjem.
Avatar billede brasso Forsker
25. november 2013 - 12:55 #4
Hej
Har løst problemet. Slettede alle entries i Zonealarm programkontrol, efter genstart kom Zonealarm op med en besked, hvor jeg kunne vælge at tilføje Google drev i Trusted Zone, og så har der ikke været problemer siden.