Avatar billede hgr Nybegynder
05. december 2013 - 21:06 Der er 3 kommentarer

fjerne en bestemt farve fra et billede

er der mon nogen der ved hvordan man fjerner en bestemt farve fra et billede? tænker at jeg kunne markere aktuelle farve og dermed fjerne denne? har billeder af min søn med skrift på blusen jeg gerne vil fjerne, mit problem er at blusen er stribet og kan derfor ikke bare male over...
Avatar billede madklub Guru
05. december 2013 - 21:33 #1
Det kan man godt
Men dit problem er at du ikke skal _fjerne_ skriften - du skal erstatte den med striber.
Det er ikke så nemt.
Avatar billede liebmanns Juniormester
05. december 2013 - 22:58 #2
Hvis du har et billedbehandlingsprogram med "clone", så kan du klone skriften væk ved at kopiere "naboområdet" - altså striberne - ind og på den måde skabe striber på hele blusen. Kræver nok lidt arbejde med at ramme - specielt hvis striberne er smalle og teksten fylder meget.
Metoden er lidt forskellig fra program til program.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2013 - 14:59 #3
Hej Hgr.
Jeg vil gerne lige byde ind, da jeg kan se at dit spørgsmål stadig er åbent.
Må jeg høre dig, hvilke programmer du har at arbejde med?