Avatar billede arnely Novice
12. februar 2014 - 14:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ejer bag domæne navn

På dk hostmaster kan man se hvem der ejer et dansk domæne .dk

Hvorfor kan jeg ikke se hvem der ejer et domæne som ender på "dot" com?

Eksempelvis. Hvem ejer dette domæne her: jubiis.com
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2014 - 14:31 #1
Avatar billede LNG.DK Novice
12. februar 2014 - 14:35 #2
Og grunden til at du ikke kan se .com flere ligger næsten i navnet DK-hostmaster
Avatar billede arnely Novice
12. februar 2014 - 14:45 #3
Firmaet bag jubiis udsender spam mail.

Det undre mig, at man tilsyndenladene beskytter personerne bag domænet ved kun, at oplyse det som kan læses,-  på det link du henviser til jakobdo.
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2014 - 14:52 #4
Ikke for at lyde ubehøvlet, men... og hvad så?

Millioner sender spam ud over hele verden. Det er et uheldigt faktum ved internettet og den måde e-mail fungerer på. Det eneste tidspunkt, du vil få noget som helst ud af at klage over det, er hvis det er et seriøst firma registreret i et EU-land, der lige er blevet lidt for ivrige i deres udsendelse af nyhedsbreve eller lignende.

I 99% af tilfældene er alt du kan gøre at skaffe et spamfilter og/eller blokere afsenderen. Ligesom alle andre mennesker gør.
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2014 - 14:52 #5
Hvordan ved du jubiis.com udsender spam?
Er det deres ip som bruges?
At der står jubiis.com som afsender, svare jo til at jeg sender et brev dig til og skriver:

afs: Julemanden...
Det er jo ikke julemanden som rent faktisk spammer, men mig.

Lidt offtopic, men alligevel håber jeg det giver lidt stof til eftertanke. :o)
Avatar billede arnely Novice
12. februar 2014 - 15:49 #6
Jeg forstår ikke ordet "offtopic"

Sådanne så den seneste mail ud:
*****************************************************************************************

Anita Hansen (kender igen der hedder det navn)
Til: Mit navn ..........
Svar til: info@jubiis.com
Emne: FDM har brug for din mening

Som tak for din interesse tilbyder vi dig at deltage i lodtrækningen
om en række flotte præmier, blandt andet:

- Et rejsegavekort på 10.000 kroner til FDM travel
- Tre rejsegavekort på 5.000 kroner til FDM Travel
- Fem køretekniske kurser på FDM Jyllands-Ringen, værdi kr. 1.320
- 5 x 1 års abonnement på MotorClassic, værdi kr. 357.

Vinderne vil blive udtrukket og annonceret i Motor samt på FDMs hjemmeside i maj 2014.

Vind én af de flotte præmier her

Jubiis.com
Tower Road
SLM 1602
Malta

Vi sender dig denne mail, da du tidligere har deltaget i en konkurrence eller
spørgeskema på nettet og derved har givet os lov til at sende dig mailen.

Du får tilbud fra os på denne e-mail: xxxx@dbmail.dk

Ønsker du ikke længere at modtage vores mails? Afmeld dig her
*******************************************************************************************

Jeg har talt med FDM som siger, at de intet kender til den konkurence og ikke har udsendt denne mail. Det ser envidere alvorligt på mailen og er ved, at undersøge sagen
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2014 - 11:34 #7
Jeg tror bare du skal lade FDM undersøge denne sag nærmere.
Det er næsten umuligt at finde synderen.
Du kan finde en header i emailen, som måske viser den er afsendt fra ip: xxx.xxx.xxx.xxx
Den ip er garanteret fra et ikke europæisk land. Og hvis du så finder ejeren af denne ip, hvad gør man så?
Er det en computer der er hacket som bruges til udsendelsen eller er det en "købt" server.
Du kan aldrig komme dette til livs...
Anskaf spamfilter og kom videre.
Avatar billede arnely Novice
13. februar 2014 - 11:43 #8
jakobdo = Jeg har markeret alle mail nu som SPAM. Var ikke klar over jeg havde den funktion i mit mail (Appel mail) program.

For venlig deltagelse i tråden kan du smide et svar :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2014 - 12:53 #9
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2014 - 13:06 #10
takker for point.