Avatar billede Tago Juniormester
17. marts 2014 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

dato i en query

Jeg benytter følgende forespørgsel i en query:

sqlstr = "Select DISTINCT CalculationID, BE_HI, " & _
"Oprettet, " & _
"Deadline, Handelsdato, Testflyt  from dbo_LoanInformation WHERE ukey = '" & _
Sheets("Rullelister").Range("R8") & "' ORDER BY Oprettet DESC"

Desværre giver de i enkelte tilfælde flere rækker end tilsigtet idet der ofte bliver gemt flere rækker på hver sin side af en sekundt.
Jeg har altså brug for at min DISTINCT kun tager short date og ikke den fulde date
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2014 - 13:21 #1
Lav en GROUP BY og en MAX() på din dato string ...
Avatar billede Tago Juniormester
17. marts 2014 - 16:02 #2
Den driller, kunne du ikke konvertere ovenstående forespørgsel så jeg kan klippe den?
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2014 - 16:22 #3
Kan du ikke lige clean den for sprog specifikke ting så den kan klare en parse i SSMS ...
Avatar billede Tago Juniormester
17. marts 2014 - 16:52 #4
Select DISTINCT ID, dato from tabel WHERE ID = var1 ORDER BY dato
Avatar billede anri Novice
17. marts 2014 - 18:23 #5
Du skal caste din datetime til typen Date I din select sektion
Avatar billede Tago Juniormester
17. marts 2014 - 19:50 #6
Det ser muligvis ud til at virke.

convert(date,Oprettet, 13)

Men hvordan kan jeg så referere til den efter at den er selected?

Når jeg refererer til den får jeg:
Item cannot be found in the Collection correspomding to the requested name or ordinal.
Avatar billede anri Novice
17. marts 2014 - 20:33 #7
Sådan..

Select distinct id, cast(dato as date) dato from tabel where id = ... Order by ...

Så refererer du den bare som "dato"
Avatar billede Tago Juniormester
17. marts 2014 - 20:47 #8
Bingo
Avatar billede anri Novice
17. marts 2014 - 22:26 #9
Nemli'
Avatar billede Syska Mester
17. marts 2014 - 22:42 #10
Godt du fik det til at virke.