Avatar billede Frederik2309 Nybegynder
08. juli 2014 - 19:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med mus

Jeg har en razer mamba, som får min computer til at opføre sig underligt når den tilsluttes. Hvis jeg tager musen ud og genstarter kører computeren normalt, men når jeg tilslutter musen er jeg nød til at få computeren til at slumre, da det gør at jeg ikke kan trykke inde i programmer, altså det er som om der er et program der åbner og overlapper alle andre programmer når man trykker med musen. Når jeg så har haft computeren til at slumre og åbner op igen, kan jeg bruger computeren til lidt mere. Der er dog stadig programmer jeg ikke kan åbne f.eks. minecraft, og i chrome lukker den fanerne ned når jeg trykker på dem, kan heller ikke stjernemærke sider eller gå ind på de apps jeg har downloadet til chrome.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre for at fixe dette?
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juli 2014 - 19:19 #1
Jeg har det samme problem med min logitech, der er/var tilsluttet via Locitechs unifying dongle.

Selv hvis jeg slukkede musen fjernede batteriet var problemet der.
Fjernede jeg donglen gik det rimeligt men kun ved en total afinstallation med revo uninstaller blev jeg problemet kvit.

Jeg har læst at flere har det samme problem og nogle har haft det for et par år siden.

Nu kender jeg ikke noget til "razer mamba" selv om den ser yderst interessant ud især til first person shooter.

Men har den en lignende dongle som Logitechs unifing dongle (den kan have op til 5 forskellige enheder tilsluttet på en dongle)

Men løsningen på mit proplem kan du ikke bruge til noget, jeg investerede I en Trust trådløs til 149 kr. :-)

Men se om der er noget der minder om mit logitech problem, for det lyder fuldstændig lige sådan
Avatar billede Frederik2309 Nybegynder
08. juli 2014 - 19:26 #2
Er ikke 100 på hvad du mener med sådan en dongle, men sådan som jeg forstår det, så er det noget med noget trådløst noget, og jeg har hele tiden min mamba tilsluttet via kabel, men det kunne da være man skulle prøve at sætte det trådløst til :-)
Avatar billede jensenjs Juniormester
08. juli 2014 - 21:20 #3
En dongle er netop den modtager man sætter i computeren som så forbinder PC og mus med hinanden.

Men da du har kabeltilslutning er det nok ikke lige problemet, men selvfølgelig du kan da prøve en trådløs.

Jeg undrer mig bare over hvorfor der pludselig opstår disse problemer og nu åbenbart også med din kablede mus.

Så er vi vidst ved at nærme os en Windows fejl mere end en mus/dongle fejl her.

Så dit næste træk må være en opgradering/opdatering af driverne.

Nu ved jeg ikke hvor hardcore du spiller du er, men sp vidt jeg har læst så hører din Razer mamba til i den bedre afdeling.

Min trust kan da fint klarer det mand mod maskine men multiplayer så går jeg ned med et brag :-)