Yahoo dropper udviklingsværktøj på grund af Microsoft

Yahoo dropper udviklingsplatformen Search Monkey på grund af Microsoft.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Samtidig med, at Yahoo indleder overgangen til Microsofts søgemaskine Binghar virksomheden besluttet at droppe Search Monkey, som er en udviklingsplatform designet til at lade eksterne kodere skabe applikationer, der kan forbedre Yahoos søgeresultater.

Search Monkey, der blev lanceret i maj 2008, vil blive lukket ned 1. oktober, hvor udviklings-værktøjerne, applikationsgalleriet og dertilhørende materiale vil blive taget offline.

Koden kan gemmes

"Som konsekvens vil tredjeparts-applikationer, infobar-applikationer og dataservices ikke længere dukke op blandt Yahoos søgeresultater. De udviklere, der gerne vil gemme koden, skal sørge for at eksportere den ved hjælp af deres foretrukne copy-paste-metode inden da," skriver product manager ved Yahoo, Natasha Fattedad.

Yahoo regner med at begynde at bruge Bings back-end søgemaskine på søgesiden i USA og Canada i denne uge i henhold til det 10-årige søge-partnerskab, der blev offentliggjort sidste år.

Selskabet beder webmastere om at fortsætte med at bruge tjenesten Site Explorer, samtidig med at de lærer Bing Webmaster Center at kende.

Begge er designede til at gøre det muligt for webmastere at kommunikere deres hjemmesiders struktur til Yahoos og Bings web crawlers.

"For at holde tingene simple, vil vi i overgangsperioden dele de sideinformationer, som I lægger i Site Explorer, med Microsoft," skriver Neal Sample, som er Yahoos vice president of Social, Open & Publishing Platforms, i et blogindlæg.

Med Search Monkey blev resultaterne forbedrede på mere end 60 procent af Yahoos resultat-sider via billeder, links og andre informationer, fortæller Natasha Fattedad.

Platformen hjalp brugerne med at indsnævre søgeresultaterne med filtre.

Yahoo vil stadig forsøge at forbedre søgeresultaterne ved hjælp af struktureret data, men med udgangspunkt i en anden metode, som lægger fokus over på udgiverens sider, fortæller Neal Sample.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S