Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Artikel top billede

TDC's FastTV og utilfreds kunde når ikke til enighed

Andreas Szekacs mister sit ene telefonnummer, fordi hans kundeforhold er blevet solgt. Udbyderen, FastTV, er kommet med et løsningsforslag, men det afviser Andres Szekacs.

Læs også: Pensionist: Jeg er kastebold i TDC's fibernet

En sag mellem en kunde, der mod sin vilje skifter til udbyderen FastTV, og udbyderen ser ikke ikke ud til at ende lykkeligt.

"Det er et tilbageskridt, og det er en joke," siger Andreas Szekacs, der er den utilfredse kunde, om et udspil, han har fået.

FastTV's administrerende direktør, Niels Skov, kalder det for "ærgerligt", at parterne ikke når til enighed.

Andreas Szekacs' kundeforhold er solgt til FastTV, men den ny udbyder kan ikke understøtte begge hans to telefonnumre via den fiberforbindelse, han har.

Kundeforholdet blev solgt

Fiberudbyderen Waoo solgte først på måneden alle sine Smile Content- og Dansk Bredbånd-kundeforhold i TDC's fibernet til TDC.
 
Det betyder, at alle kunderne overgår til at få TDC-ejede FastTV som udbyder inden 31. maj næste år.
 
En af dem, der skifter fra Dansk Bredbånd til FastTV, er 66-årige Andreas Szekacs fra Birkerød, men han ønsker ikke at skifte til FastTV. Han kan nemlig ikke beholde begge sine to telefonnumre på fiberlinjen, da FastTV kun understøtter ét nummer.
 
Andreas Szekacs, der bruger sin ene telefonlinje til at yde gratis it-support til ældre, mens den anden linje er privat, skrev derfor til FastTV's administrerende direktør, Niels Skov, om sit problem. 
 
Direktøren måtte dog meddele Andreas Szekacs, at der ikke er efterspørgsel nok til at oprette produktet
 
"Jeg har svaret kunden, og det svar er han ikke glad for, og det er selvfølgelig ærgerligt," fortæller Niels Skov.
 
Tirsdag bragte Computerworld artiklen om Andreas Szekacs' problemstilling, og siden hen har FastTV taget kontakt til Andreas Szekacs.
 
"Vi er efterfølgende kommet med et alternativ til ham, hvor han kan få to telefonnumre, men det er han heller ikke interesseret i," siger Niels Skov.

Afviser en traditionel fastnettelefon

Hovedpersonen i sagen, Andreas Szekacs, mener dog, at tilbuddet ikke er interessant for ham. Tilbuddet indebærer, at han udover sin telefonlinje via fibernet også får oprettet en traditionel fastnet-telefon gratis.
 
Men Andreas Szekacs ser det som et tilbageskridt at få en traditionel fastnet-telefon igen.
 
"Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke kan tilbyde et produkt (på fiber, red.) med to telefonlinjer," siger Andreas Szekacs.
 
Han afviser tilbuddet, fordi det koster mindst 79 kroner om måneden i abonnement. Dertil kommer opkaldsafgift og minuttakst. Andreas Szekacs undrer sig samtidig over kommunikationen i hele sagen, hvor hans kundeforhold pludselig var solgt til en anden udbyder.
 
Waoo, som ejer Dansk Bredbånd og Smile Content, ønsker ikke at kommentere sagen yderligere end det, der er beskrevet i en tidligere udsendt pressemeddelelse. Det er et led i den aftale, som Waoo har indgået med TDC og FastTV.

FastTV's Niels Skov ønsker heller ikke at kommentere, hvad aftalen med Waoo indebærer. 
 
"Vi mener ikke, at der ikke er andet at sige end det, der blev skrevet i pressemeddelelsen, der gik ud i forbindelse med handelen," siger Niels Skov.

Kan betale for at skifte til Waoo

Andreas Szekacs kan i TDC's fibernet skifte til Waoo, som netop har solgt hans kundeforhold. Her understøttes der to telefonnumre.

Men den 66-årige fra Birkerød er usikker på, om Waoo forbliver i fibernettet, fordi selskabets administrerende direktør tidligere har sagt, at det ikke er til at få en forretning til at hænge sammen i TDC-fibernettet.

Samtidig ser han det som urimeligt, at han skal betale 600 kroner for at flytte sine to numre over til det selskab, der netop har solgt hans kundeforhold.

Læs også: Pensionist: Jeg er kastebold i TDC's fibernet




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere