Artikel top billede

Google+-brugere vrede efter sletning af deres profiler

En række private brugere af Google+ er blevet sure, efter at Google har slettet deres konti. Læs her, hvorfor Google har gjort det.

Et problem, der har simret i flere uger, kogte i weekenden over, da Google tilsyndeladende har accelereret sletning af brugeres konti, fordi de ifølge Google ikke har overholdt reglerne om, at brugere skal anvende deres rigtige navn.

Brugere af Google+ begyndte at klage over dette problem omkring en uge efter, at Google lancerede det sociale netværk i slutningen af juni, og over de seneste uger har Google behandlet spørgsmålet.

11. juli forsvarede Natalie Villalobos, der er Community Manager, Google mod de klager, der havde været i det sociale netværks officielle forum.

Hun gentog Googles politik om, at brugere skal bruge deres fulde navn, og hun forklarede processen for en sletning af en konto.

Alligevel er klager fortsat strømmet ind på det officielle forum, på Twitter og i forskellige blogs.

Det er vores rigtige navn

Overordnet set kan utilfredsheden over Google deles i to kategorier. Der er en gruppe af berørte brugere, som ønsker at bruge et pseudonym, fordi de ikke ønsker at afsløre deres rigtige navn af hensyn til deres privatliv.

Derudover er der en anden gruppe, som består af folk, der bruger deres rigtige navn, og som tilsyndeladende har fået deres konto slettet, fordi de har utraditionelle navne, eller deres navne indeholder fremmedsprogede tegn eller bogstaver.

Kontroversen kommer, efter at offentlige personer og virksomheder, der har lavet forretnings-profiler, også har fået dem slettet.

Oversat af Mikkel Andersen




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere