Gode penge i dårlige betalere

Betalingssystemet TS Clearing fra virksomheden Telecom Scandinavia skal sikre kunderne mod dårlige betalere. Pengene bliver simpelthen trukket, mens kunden afgiver sin ordre over telefonen.

For virksomheden Telecom Scandinavia skal der være gode penge i de dårlige betalere.

Selskabet har udviklet et system til betaling af regninger over telefonen.

Ifølge selskabets key account manager, Anders Halfter, er der et stort potentiale i virksomheder, der lider under dårlige betalere.

- Vores vigtigste salgsargumenter er, at man med vores system helt kan undgå dårlige betalere, man kan sikre, at man som virksomhed ikke har en masse penge ud at svømme i lange perioder. Samlet set kan man minimere de omkostninger, der normalt er forbundet med at opkræve betaling for en vare, siger Anders Halfter.

Trækkes med det samme

Betalingssystemet TS Clearing virker på den måde, at når en kunde, der har købt adgangen til at benytte systemet, har en køber i røret, stilles køberen over til en voice-besked, hvor vedkommende skal indtaste sine kreditkort-oplysninger. Derefter godkendes købet hos PBS, og kunden får besked i telefonen.

Telecom Scandinavia tjener lidt på salget af programmet, der koster omkring 20.000 kroner, men størstedelen af omsætningen skal komme fra transaktionsgebyrer på mellem halvanden krone og fem kroner afhængig af mængden.

Eksempelvis bruger Ikea systemet til at lade kunderne betale for de kataloger, som de rekvirerer. Alletiders Rejser tilbyder sine kunder, at de kan betale via systemet, hvilket er hensigtsmæssigt, hvis man eksempelvis bestiller en afbestillingsrejse dagen før og ikke kan nå at betale på andre måder.

- Det er endnu for tidligt at sige noget om, hvor stort markedet er for denne tjeneste, men vi oplever, at folk er mere fortrolige med telefonservices end med at oplyse kreditkortoplysninger på internettet. Og når vi først forklarer kunden, at systemet er godkendt af PBS, bliver bekymringen omkring sikkerhed meget mindre, oplyser Anders Halfter.

Telecom Scandinavia blev etableret i 1989 og har i dag 18 medarbejdere.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job