Sådan ser Ernst & Youngs BI-hold ud

Tilbage til hovedartikel.

Hos Ernst & Young fortæller partner René Ravn, at selskabet igennem mange år har arbejdet med BI-ydelser på forskellige områder.

I dag rådgiver selskabet sine kunder om BI-løsninger og har et dedikeret hold, der tager sig af området på nordisk plan.

"Vi har eksempelvis folk, der har erfaringer med tekniske implementeringer af BI-løsninger, men vort hovedfokus ligger på optimering af den forretningsmæssige udnyttelse af BI-systemernes muligheder," siger han.

Partneren forklarer, at fokus er på BI-løsninger, der gælder kerneforretningen.

"Som overblik over hvilke kunder og produkter, der tjenes penge på, og hvilke der ikke gør," siger René Ravn.

Ernst & Young har bevidst valgt ikke at binde sig op på én BI-leverandør, der leverer via firmaet og som altid anbefales.

"Det er ud fra betragtningen om at kunne være uafhængig rådgiver og til enhver tid rådgive i forhold til vore kunders aktuelle og fremadrettede behov," siger han.

René Ravn vil dog ikke afvise, at rådgiverrollen på sigt ændres, og Ernst & Young på sigt går længere i forhold til for eksempel implementering af løsninger.

I forvejen rådgiver selskabet inden for it-sikkerhed og it-arkitektur.

"For det er et marked i stærk vækst, som vi satser på," siger han.

Blandt BI-ydelserne er også, at Ernst & Young kan fungere som kundens part, når det gælder dialog med leverandører om kravsspecifikationer, uafhængig projektleder og lignende.

Læs også: 
Sådan implementerer Deloitte BI-løsninger  

KPMG køber sig til konsulent-komptencer 

Her er PcW's fortrukne BI-partnere




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere