Regeringen i Singapore har netop besluttet at bruge lige ved fem milliarder kroner på anden del af regeringens handlingsplan til indførelse af digital forvaltning.
Pengene skal sikre, at stort set alle offentlige myndigheder og procedurer lægges ud på nettet i 2006.
Blandt målene for indsatsen er, at 90 procent af alle borgere, der henvender sig til myndighederne, mindst en gang om året anvender en elektronisk tjeneste, samt at 80 procent af dem, der gør det, er tilfreds med den digitale service.
Desuden vil regeringen skabe 12 tværministerielle platforme til lettere sagsbehandling.
Singapore har i forvejen 1.600 offentlige tjenester på nettet, der dækker både indrapportering af skat, bestilling af pas og reservation af sportsanlæg.
Ifølge en officiel undersøgelse har 75 procent af alle indbyggere i Singapore, der har haft brug for at kommunikere med det offentlige, gjort det elektronisk.
Formålet med investeringen er blandt andet at mindske bureaukratiet og forbedre konkurrenceevnen for virksomheder i Singapore.
En af de nye tjenester bliver en elektronisk selskabsregistrering, hvor man fra et web-sted kan få eller udfylde alle relevante oplysninger. Et system som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen herhjemme allerede har indført.