CSC: Vi kan udnytte indiske it-ansatte langt bedre

Global it-virksomhed udnytter slet ikke sine 23.000 indiske medarbejdere godt nok, forklarer ny topchef.

Artikel top billede

Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen
CSC-topchef:Derfor er det gået så galt for CSC

CSC´s nye globale topchef taler ud om de problemer it-giganten er havnet midt i.

Samtidig gør han det klart, at en stribe nye tiltag skal ændre organisationen. Fakisk skal en række områder effektiviseres, herunder organisationens indiske islæt.

"Se, den beskidte lille hemmelighed her er, at vi har 23.000 ansatte i Indien, fantastisk dygtige mennesker," siger Mike Lawrie.

"Men vi har stort set de samme funktioner, som de laver, rundt om i verden i vores lokale afdelinger. Så vi har uforvarende bygget et spejl af organisationen i Indien," lyder rationalet fra Mike Lewrie.

Noget skal skæres væk

Derfor arbejder selskabet på at identificere hvilke områder, der ikke er direkte kundeorienterede.

"Og det gør ikke den mindste forskel om vi udfører det arbejde i Chennai eller Bangalore, eller om vi udfører det et hvilket som helst andet sted med betydelige omkostningsbesparelser".

"Så når man lægger det hele sammen, føler vi os rimelig konfortable på, at vi kan reducere omkostningerne i den størrelsesorden vi taler om, uden at påvirke kundens værdi," siger topchefen.

CSC vil med en omfattende restrukturering i løbet af de næste tre til fem år hæve værdien af investorernes aktier fra et par kroner per styk til mere end 30 kroner.

Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen.

CSC-topchef:Derfor er det gået så galt for CSC.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Erhvervsakademi Aarhus

    Underviser til datamatikeruddannelsen

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car