CSC: Vi kan udnytte indiske it-ansatte langt bedre

Global it-virksomhed udnytter slet ikke sine 23.000 indiske medarbejdere godt nok, forklarer ny topchef.

Artikel top billede

Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen
CSC-topchef:Derfor er det gået så galt for CSC

CSC´s nye globale topchef taler ud om de problemer it-giganten er havnet midt i.

Samtidig gør han det klart, at en stribe nye tiltag skal ændre organisationen. Fakisk skal en række områder effektiviseres, herunder organisationens indiske islæt.

"Se, den beskidte lille hemmelighed her er, at vi har 23.000 ansatte i Indien, fantastisk dygtige mennesker," siger Mike Lawrie.

"Men vi har stort set de samme funktioner, som de laver, rundt om i verden i vores lokale afdelinger. Så vi har uforvarende bygget et spejl af organisationen i Indien," lyder rationalet fra Mike Lewrie.

Noget skal skæres væk

Derfor arbejder selskabet på at identificere hvilke områder, der ikke er direkte kundeorienterede.

"Og det gør ikke den mindste forskel om vi udfører det arbejde i Chennai eller Bangalore, eller om vi udfører det et hvilket som helst andet sted med betydelige omkostningsbesparelser".

"Så når man lægger det hele sammen, føler vi os rimelig konfortable på, at vi kan reducere omkostningerne i den størrelsesorden vi taler om, uden at påvirke kundens værdi," siger topchefen.

CSC vil med en omfattende restrukturering i løbet af de næste tre til fem år hæve værdien af investorernes aktier fra et par kroner per styk til mere end 30 kroner.

Læs også:
Sådan skal CSC Danmark komme på sporet igen.

CSC-topchef:Derfor er det gået så galt for CSC.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S