Disse krav skal du stille til din telefoni-leverandør

Telefoni i virksomheden er ikke længere bare et spørgsmål om at løfte knoglen og taste et nummer. Se de helt centrale spørgsmål, du skal huske at stille til din leverandør.

Læs også:

Disse firmaer styrer markedet for unified communications

Unified communications: Sådan fungerer det


Bevægelsen mod mere IP- og software-baseret telefoni, unified communications, skaber en række teknologiske og budget-mæssige udfordringer for it-cheferne.

For selvom det giver rigtig god mening at modernisere telefoni-løsningen, er det ikke en vej, man begiver sig ud på, uden at man har gjort sit forarbejde ordentligt. 

For det første sker skiftet ikke nødvendigvis i ét hug, og for det andet er moderniseringen uanset hvad forbundet med en række udfordringer. 

I en ny rapport skriver analyse- og rådgivningsfirmaet Gartner

"Dette skift giver it-planlæggerne nye behov og udfordringer med teknologisk integration, specielt når telefon-applikationer bliver mere mobile, og når vidensarbejdere bliver mere og mere afhængige af værktøjer til telefon-konferencer, video, IM og collaboration for at kunne fuldføre gruppens arbejdsopgaver."

Gartner-rapporten påpeger, at markedet for telefoni-løsninger har været meget påvirket af krisetiderne i de senere år, men at det formentlig vil opleve en årlig vækstpå 2,2 procent frem mod 2016.

Det skal løsningerne kunne i dag
En af de store trends er, at stadig flere virksomheder indfører politikker og teknologier, der betyder, at opkald routes mellem forskellige netværk og enheder.

"Denne tilgang giver mulighed for alternativer til at skabe en homogen voice-platform, der kan arbejde sammen med forskellige kommunikations-platforme på tværs af virksomheden og muliggøre migreringen til UC og samtidig beskytte investeringer."

Gartner skriver også, at man i de senere år har kunnet opnå besparelser på helt op 50 til 65 procent på telefoni-løsninger, specielt hvis man er en større organisationer.

En helt trejde trend er, at mange kunder i dag kræver, at mobil-telefonerne i virksomheden integrerer med fastnettelefonerne.

For leverandørerne af telefoniløsninger betyder det, at man skal kunne understøtte langt flere teknologier og funktioner end tidligere.

Derfor er der også en række helt centrale spørgsmål, man som it-chef skal stille, når man vælger sin telefoni-leverandør.

Artiklen fortsætter på næste side...


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Business intelligence: Selvbetjening og automatisering styrker din BI-løsning

En ny generation af løsninger inden for business intelligence og analytics skaber helt nye muligheder for, at man kan anvende analyserne mere aktivt i dagligdagen til at styrke forretningen.

21. august 2018 | Læs mere


Content management: Optimér din digitale tilstedeværelse på tværs af platforme

Et velfungerende CMS-system er fundamentet under enhver organisations digitale tilstedeværelse. Med det rigtige CMS kan du øge effektiviteten, få bedre kontakt til dine kunder og medarbejdere og optimere mange processer. På dette formiddagsseminar får du præsenteret nogle af de bedste CMS-løsninger i markedet lige nu.

22. august 2018 | Læs mere


Infrastruktur – on premise, outsourcing eller cloud?

Det er vigtigere end nogensinde at have et stabilt, effektivt og sikkert it-driftsmiljø. Hør om de nyeste teknologier og løsninger. Hør også om de nyeste cloudløsninger der muliggør Infrastruktur as a Service (IaaS), samt mulighederne for outsourcing. På det gratis formiddagsseminar bliver du klædt på til at træffe de afgørende beslutninger om fremtidens infrastruktur i din virksomhed.

23. august 2018 | Læs mere






Premium
Margrethe Vestager ramte ikke Google der, hvor det for alvor gør ondt. Men hun kan nå det endnu
ComputerViews: Googles aktionærer havde blot et skuldertræk til overs for EU's rekordstore bøde på 32 milliarder kroner. Her er en række bud på, hvad EU kan gøre, hvis Google og andre tech-giganter skal rammes, hvor det for alvor gør ondt.
Computerworld
Google svarer igen på Vestagers rekordbøde: Truer med at tage betaling for Android
Google kan begynde at tage penge for Android, der indtil nu har været gratis. Den trussel kommer fra Google i kølvandet på selskabets 32 milliarder-store bøde fra EU.
CIO
Henrik Jeberg om at arbejde i Silicon Valley: "Er du dygtig nok får du tilbud der får en til at falde ned af stolen."
Henrik Jeberg bor i San Francisco og er direktør i Hampleton Partners, der rådgiver om opkøb med særligt fokus på teknologi. Hør ham fortælle om forskellen på Danmark og Silicon Valley - og om nogle af de vilde forhold der hersker i verdens ubestridte tech-hovedstad.
Job & Karriere
KMD opsagde tryghedsaftaler med medarbejderne få måneder før 300 medarbejdere blev outsourcet til IBM
KMD har i løbet af foråret opsagt to såkaldte tryghedsaftaler med en del af selskabets medarbejdere. Når aftalerne stopper ved udgangen af 2018, er de pågældende medarbejdere ikke længere berettiget til særlig godtgørelse. Det kan få konsekvenser, hvis IBM som forventet skærer i antallet af de 300 KMD-medarbejdere, som selskabet overtager.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.