Producenten af flashhukommelseskort, SanDisk, har langet godt seks milliarder kroner ud for selskabet Fusion-io, der har specialiseret sig i design og udvikling af flashhukommelses-produkter.
Betalingen sker kontant, skriver The Wall Street Journal.
Ifølge SanDisks administrerende direktør, Sanjay Mehrotra, betyder aftalen, at selskabet fremover vil være bedre i stand til at hjælpe SanDisk med at blive kørt i stilling til virksomheder, som skal håndtere de stadig stigende datamængder til en lavere pris.
"Vi ser frem til at arbejde med verdensklasse ingeniører og markedsføringshold fra Fusion-io i bestræbelserne på at tilbyde højværdi-løsninger til kunder over hele verden," udtaler Sanjay Mehrotra i en pressemeddelelse oven på købet.
Apple og Facebook med i købet
Handlen er godkendt af begge selskabers bestyrelser, og det forventes, at den også glider igennem diverse myndigheder, som også skal godkende handlen.
Blåstemplingerne ventes at være på plads i SanDisks tredje regnskabskvartal, og dermed overtager selskabet også Fusion-io's kundeliste, hvor navne som Apple og Facebook figurerer.
Hos det købte selskab er glæden over at være blevet købt også stor, da Fusion-io's teknologi med SanDisk i ryggen nu kan sælges meget bredere, end det hidtil har været tilfældet.
For en måneds tid siden købte konkurrenten EMC også et mindre flash-selskab, hvilket du kan læse mere om her.
SanDisk stod selv til at blive købt for små seks år siden af it-giganten Samsung, men den handel røg i vasken efter længere tids forhandlinger.
Læs også: