Artikel top billede

Foto: Steffen Villadsen

Sticks'n'Sushis usynlige optimering henter 10 procent ekstra på bundlinjen: "Det er mere end rigeligt til både at betale systemet og give et afkast"

Fra Computerworlds arkiv: Med en cloudbaseret regnemaskine optimerer Sticks'n'Sushi sin take away-forretning. Snart begynder kæden også at regne på råvarerne, og så er der udsigt til 10 procent mere på bundlinjen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Gode råd til, hvordan digital optimering kan hjælpe din virksomhed
  • En konkret guide til, hvordan du kommer i gang med projektet
  • Fortællingen om, hvordan Sticks N' Sushi har udsigt til at spare et anseeligt beløb hvert år ved hjælp af deres digitale satsning.
1.093
5:30 min
Denne artikel stammer fra Computerworlds arkiv. Den blev første gang bragt 26. februar 2018.

Unge og oplagte medarbejdere zigzagger mellem bordene på Sticks'n'Sushis restaurant i centrum af Lyngby. Ved bordene er der overraskende mange mennesker, der har taget plads for at indtage deres frokost.

Fra køkkenet kommer der kodesprogsligende råb fra de ansatte som signal til, at der kan bæres risruller og flammegrillede spyd ud til bordene.

På mange måder en helt almindelig restaurant, men i rummet svæver en usynlig digital regnemaskine, der holder øje med, hvor mange gæster, der er i restauranten, hvor mange folk der er på arbejde, og hvordan det i øvrigt har været på dage som den her tidligere.

Den skybaserede regnemaskine hjælper Sticks'n'Sushi med at optimere takeaway-forretningen, der står for mellem 35 og 40 procent af kædens omsætning, og det er godt for forretningen, forklarer kædens digitale direktør, Martin Garbrecht Damm.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter