EG-forretning er "den manglende brik" i puslespillet for DXC Technology: Her er planerne

Interview: Med opkøbet af EG's serviceforretning øger DXC Technology selskabets danske kræfter til at eksekvere på virksomhedens globale tilbud. Det er den plan, der skal hjælpe med at rette op mange års dramatisk fald i væksten. "Med den nærhed, de kompetencer og dygtige medarbejdere, EG kommer med, kan vi i højere grad opskalere med vores globale kompetencer. Derved kan vi få skabt den vækstsynergi," lyder det.

Artikel top billede

Peter Winther-Schmidt, administrerende direktør for DXC Technology i Danmark. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i DXC Technology's planer med opkøbet af EG's serviceforretning
  • Se hvordan opkøbet DXC Technology vil vende den nedadgående vækstkurve
  • Bliv klogere på hvilke udfordringer der vil være med integrationen af de to virksomheder
  • Find ud af hvorfor DXC Technology er ikke interesseret i at overtage hele EG-forretningen
1.032
5:15 min
Først købte DXC Technology it-konsulenthuset BusinessNow i begyndelsen af november, og fredag fortsatte selskabet så den ekspansive strategi med opkøbet af EG's serviceforretning.

Selskabet, der opstod i 2017 efter en fusion mellem HP Enterprise og CSC, har været i massiv vækstkrise i flere år, hvor virksomheden alene i de seneste tre år har tabt mere end 1,5 milliarder kroner.

Derfor skal den nedadgående vækstkurve knækkes hurtigst muligt, og her spiller opkøbet af EG's serviceforretning en nøglerolle.

Det nye forretningsben skal nemlig sørge for, at virksomhedens globale tilbud i højere grad slår igennem på det danske marked.

Peter Winther-Schmidt, topchef for DXC Technology i Danmark, kalder over for Computerworld det nye opkøb for "den manglende brik i puslespillet".

Event: Cyber Security Festival 2025

Sikkerhed | København

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S