Artikel top billede

TDC efter næsten et døgn med telefon-problemer: "Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet"

Kunder hos det TDC-ejede Fullrate har næsten i et døgn været ramt af telefon-problemer, men selskabet har endnu ikke været i stand til at identificere årsagen til problemerne.

Fastnetkunder hos teleselskabet Fullrate har i næsten et døgn været ramt af problemer, hvor indgående opkald uden varsel kan blive afbrudt.

Men selv om problemerne har stået på siden onsdag eftermiddag har selskabet endnu ikke været i stand til at identficere fejlen.

Selskabet kan derfor heller ikke oplyse, hvornår fejlen forventes udbedret.

”Vi er i øjeblikket ved at undersøge, hvad årsagen er til problemet. Før at vi har lokaliseret fejlen, kan vi ikke sige noget om tidshorisonten,” siger Mai-Britt Noe, der er kommunikationsrådgiver hos Fullrates ejer, TDC.

Læs også: Fullrate ramt af telefon-nedbrud for anden dag i træk - endnu uvist hvornår problemet er løst

Problem opstod onsdag

Fullrate oplyste første gang om problemet på sin driftsstatus side onsdag klokken 16:45.

”Vi har i øjeblikket problemer med fastnettelefoni samt viderestilling. Hovednummer funktionalitet kan være påvirket. Vi er i gang med at fejlsøge.”

Klokken 11.28 oplyste selskabet i en sms-besked til sine kunder, at selskabet fortsat har problemer med indgående opkald.

TDC: Ikke et nedbrud

Selvom problemerne nu har stået på i næsten et døgn, har Fullrate dog ifølge TDC endnu ikke har identificeret fejlen eller kan sige, hvornår problemerne er blevet udbedret.

Selvom Fullrates fastnetkunder nu har været ramt af problemerne i næsten et døgn, mener TDC dog ikke, at der er tale om et regulært nedbrud.

Det skyldes ifølge selskabet, at det er relativt få Fullrate-kunder, der anvender fastnet-telefoni.

”Det er ganske få kunder der er ramt, og derfor mener jeg heller ikke, at man kan betegne det som et nedbrud. Jeg vil betegne det som ’en beklagelig fejl, der berører visse kunder’,” siger hun til Computerworld.

Mobilkunder er ikke ramt

TDC understreger ligeledes over for til Computerworld, at fejlen ikke rammer Fullrates mobilkunder ligesom, at Fastnet-kunderne uden problemer kan foretage udgående opkald.

”Problemet betyder, at man kan opleve at opkaldet bliver afbrudt, når man som Fullrate-kunde modtager et fastnetopkald. Men man kan dog uden problemer ringe ud, og i de fleste tilfælde kan man også modtage opkald uden problemer,” siger hun.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på hændelser. Det handler om at eliminere kompleksitet, sikre smidighed og sikre fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere


The intelligent business: From neat idea to reality

The choice to become a more intelligent business and optimize workflows is not always straightforward, but it requires that you take a step back and see the possibilities in other ways. Come inside when we try to focus on the intelligent business. Hear how SAP S / 4HANA makes processes intelligent and transforms traditional workflows.

01. juli 2021 | Læs mere






Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.