Natasha Friis Saxberg, direktør for IT-Branchen.

Billede: Christoffer Lund-Hansen.

Danske it-virksomheder nødt til at dumpe statens hjælpepakker: "Mange af pakkerne er måske fine til en frisør, men ikke nødvendigvis til en it-virksomhed"

Knap 30 procent af danske it-virksomheder finder ingen af de økonomiske hjælpepakker relevante, viser en ny undersøgelse. "Der er kæmpe forskel på en industri- og en it-virksomhed," lyder det fra IT-Branchen. Se hvilke hjælpepakker, it-virksomhederne finder meste relevante her.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke hjælpepakker danske it-virksomheder finder mest relevante
  • Natasha Friis Saxbergs reaktion på manglen på relevante hjælpepakker
  • Hendes råd til it-virksomhederne
898
4:30 min
Et samlet Folketing har i den seneste tid skudt flere milliardstore hjælpepakker afsted til pressede danske virksomheder i et forsøg på at mindske følgevirkningerne af corona-krisen.

Men knap 30 procent af landets it-virksomheder finder ingen af hjælpepakkerne relevante.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Test: Apples nye iPhone er bygget til fart og stil: Så gode er iPhone 12 og iPhone 12 Pro

1 Premium-indhold

Kæmpe-måling: Disse harddiske er mest holdbare

0 Premium-indhold

Top-chef Finn Vagner: Derfor forlader jeg Sentia efter halvandet år som direktør

0 Premium-indhold

Efter millionsalg og toppost i international ledelse: Danske John Wainer har sagt op for at begynde helt forfra med nyt firma

0 Premium-indhold

Apple overrasker: Ikke en, men tre revolutionerende Macs er på trapperne


Premium
Test: Apples nye iPhone er bygget til fart og stil: Så gode er iPhone 12 og iPhone 12 Pro
Computerworld tester: IPhone 12 og iPhone 12 Pro er bygget til fart og til at se godt ud. Varen leveres stilsikkert, men noget er overset i farten.
Computerworld
Salling Group lukker stor online-satsning efter kun et år
Millionsatsningen Fillop lukker ved årets udgang. I stedet er supermarkeds-giganten Salling Group nu på vej med en række helt nye online-satsninger, der er affødt af coronakrisen.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Regner din ferie væk? Brug tiden på at søge en af disse otte stillinger, der er ledige netop nu
Det sjasker ned over hele Danmark. Du kan bruge de våde sommerdage på at søge et af disse otte job, der er ledige lige nu.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.