Elektronikkæden Blue City køber konkurrent og skifter navn: "Matchet er perfekt"

Elektronikkæden Blue City, der sælger brugt elektronik, køber konkurrenten Greenmind. Kæden, der nu får 16 butikker landet over, skifter samtidig navn.

Artikel top billede

Elektronikkæden Blue City, der lever af at i standsætte og sælge brugt forbrugerelektronik, køber konkurrenten Greenmind.

Blue City, der kom ud af det forskudte regnskabsår 2020/21 med et stort millionunderskud, vil fremover skifte navn til Greenmind, skriver selskabet i en meddelelse.

Med overtagelsen af Greenmind går kæden fra at have 10 til 16 butikker i landet. Omsætningen forventes samtidig at blive løftet fra nuværende 240 millioner til 300 millioner kroner.

Selskbets CEO understreger, at Greenmind især er interessant grundet sine evner til at reparere og istandsætte forbrugerelektronik.

"Greenmind er den største uafhængige reparatør af forbrugerelektronik i Danmark, og den bedste måde at reducere klimabelastningen fra elektronik på, er ved at forlænge levetiden på din iPhone, tablet eller PC - så matchet er perfekt," siger Mikkel Fruergaard, administrerende direktør i Blue City, i meddelelsen.

Fremover vil den samlede kæde blive kendt under Greenmind-navnet, og det er ikke helt tilfældigt. Meningen er nemlig, at navnet på bedste vis skal illustrere selskabernes ønske om bæredygtige løsninger og cirkulær økonomi som et modtræk til klimaudfordringen, fremgår det.

Greenminds hidtidige ejere, Jakob Højland og Brian Funch samt andre nøglemedarbejder fortsætter i ledende roller i den nye organisation.

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Shure Scandinavia A/S

Signal Processing Developer with Ambitions

Københavnsområdet

Capgemini Danmark A/S

Presales Lead Cloud

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S