Elektronikkæden Blue City køber konkurrent og skifter navn: "Matchet er perfekt"

Elektronikkæden Blue City, der sælger brugt elektronik, køber konkurrenten Greenmind. Kæden, der nu får 16 butikker landet over, skifter samtidig navn.

Artikel top billede

Elektronikkæden Blue City, der lever af at i standsætte og sælge brugt forbrugerelektronik, køber konkurrenten Greenmind.

Blue City, der kom ud af det forskudte regnskabsår 2020/21 med et stort millionunderskud, vil fremover skifte navn til Greenmind, skriver selskabet i en meddelelse.

Med overtagelsen af Greenmind går kæden fra at have 10 til 16 butikker i landet. Omsætningen forventes samtidig at blive løftet fra nuværende 240 millioner til 300 millioner kroner.

Selskbets CEO understreger, at Greenmind især er interessant grundet sine evner til at reparere og istandsætte forbrugerelektronik.

"Greenmind er den største uafhængige reparatør af forbrugerelektronik i Danmark, og den bedste måde at reducere klimabelastningen fra elektronik på, er ved at forlænge levetiden på din iPhone, tablet eller PC - så matchet er perfekt," siger Mikkel Fruergaard, administrerende direktør i Blue City, i meddelelsen.

Fremover vil den samlede kæde blive kendt under Greenmind-navnet, og det er ikke helt tilfældigt. Meningen er nemlig, at navnet på bedste vis skal illustrere selskabernes ønske om bæredygtige løsninger og cirkulær økonomi som et modtræk til klimaudfordringen, fremgår det.

Greenminds hidtidige ejere, Jakob Højland og Brian Funch samt andre nøglemedarbejder fortsætter i ledende roller i den nye organisation.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job