Artikel top billede

Matas går all in på digitalisering af salget i butikkerne

Butikskæden Matas sætter gang i en ordentlig dosis digitalisering af kædens 261 butikker. Kunderne vil opleve, at webbutikken og de fysiske butikker spiller meget bedre sammen. Og lynhurtig levering.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Sådan binder Matas butikker og webshop sammen
  • Her får man lynhurtig levering
450
2:15 min
Den med de blå striber bliver nu endnu mere digital.

Butikskæden Matas med det let genkendelige logo i gadebilledet sætter nu gang i yderligere digitalisering af forretningen, og ambitionen er, at de 261 butikker og Matas’ super populære webshop i langt højere grad skal fungere som en enhed. Det skriver Finans.

[articlelink id="257561" layout="image" label="Læs mere om strategien bag det hele her:" title=""]

Senest har Matas indført mobile, håndholdte ‘kasseapparater, så medarbejderne i foreløbig 200 af butikkerne kan rådgive kunderne og sælge varerne på hylderne i en glidende bevægelse. Og kunderne slipper altså for at stille sig op i en kassekø, som nogen gange godt kan være pænt lang.


CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital