Efter mere end et halvt års lønkaos, erklærer Accenture nu, at selskabet har fået styr på de omstridte lønudbetalinger, der har givet flere tusinder af Københavns Kommunes mere end 50.000 ansatte grå hår i hovedet.
Ifølge Accenture var 99,8 procent af lønudbetalingerne i januar måned korrekte, hvilket ligger inde for den tilladte fejlmargen. 116 medarbejdere fik forkert løn i januar, meddeler selskabet.
Samtidig erklærer selskabet, at det har gennemgået samtlige de løn-bommerter, som selskabets lønsystem har forårsaget i 2004. Langt de fleste af fejlene vil blive rettet i februar, mens de sidste fejl vil være ordnet i marts, hedder det.
Accenture: Ikke vores skyld
Accenture erklærer nu, at selskabet ikke har været skyld i en række af de løn-problemer, der har været i den seneste tid. Selskabet mener i stedet, at mange af problemer skyldes fejl-indtastninger og ikke system-fejl.
Accenture har ellers holdt meget lav profil, men mediestormen har raset omkring selskabet og dets mangelfulde løn-system.
I sidste uge indgik Accenture og Københavns Kommune imidlertid en aftale, der betyder, at Accenture betaler 15 millioner kroner i erstatning til kommunen, der til kritikernes utilfredshed til gengæld freder selskabet, som ellers har været reelt fyringstruet i kommunen.
Med erstatningen ryger en væsentlig bid af Accentures fortjeneste på den fem-årige løn-ordre, som samlet er på omkring 50 millioner kroner.
Accenture vandt i sensommeren 2003 den femårige kontrakt på omkring 50 millioner kroner om året foran norske Ergobluegarden og kommunens hidtidige leverandør, KMD.
Siden dengang har Accenture og kommunens medarbejdere arbejdet med at implementere og teste Accenture-lønsystemet, som er et web-baseret system, der bygger på Oracles E-business Suite.