Michael Mathiesens svenske satsning Cellpoint drøner med det trådløse Bluetooth-headset Flamingo ud i 3.000 butikker i 11 europæiske lande.
Det sker med en ny distributionsaftale, som Cellpoint netop har indgået med sønderjyske Dangaard Telecom, der er Europas største mobildistributør.
- Vi ser stort potentiale i Flamingo. De Bluetooth-headset, der er på markedet, har meget ens tekniske specifikationer. Det er design og komfort, der adskiller dem. Og her ligger Flamingo rigtigt godt, siger Jimmy Olsen, direktør for Dangaard's mobile tilbehør.
Draget verden rundt
Cellpoint er i de seneste måneder draget den halve verden rundt for at præsentere det nye produkt. Det har ifølge selskabet resulteret i mange forudbestillinger, inden Flamingo går i handlen senere på måneden.
Distributionsaftalen med Dangaard Telecom kan meget vel vise sig vigtig. Dangaard råder nemlig over de 3.000 butikker i 11 lande, hvor selskabet kører sortiment og butiksindretning.
- Det er jo en fordel for Cellpoint, fordi vi nu skubber selskabets varer ud til detailhandlen. Potentialet er stort, siger Jimmy Olsen.
Han fortæller, at Flamingo kommer til at koste små 100 euro - omkring 750 kroner. Dermed kommer headsettet til at ligge i den øvre ende.
Cellpoint bygger på fem virksomhedsopkøb, der alle har fundet sted inden for det seneste års tid. Selskabet har tre produkter og fik for nylig tilført 14 millioner kroner i en emission for at skabe økonomisk fundament til udrulningen af de tre produkter.
Foruden Flamingo er det 112nu's tyverialarm, der er bygget sammen med et kamera, samt en overfaldsalarm fra Satsafe.
Selskabet har hele tiden satset på at nå et internationalt gennembrud i år.