Microsoft med ændring: Partnere risikerer at miste visse data om kunderne permanent

Microsoft foretager en ændring i de aktivitetslogge, hvor partnerne kan holde overblik over kundernes handler. Hvis partnerne ikke er opmærksomme, kan de miste oplysninger. Ændringen træder i kraft 1. maj.

Artikel top billede

(Foto: Gerd Altmann/Pixabay)

De mange virksomheder, der er registreret som Microsoft-partnere, skal være opmærksom på en ændring.

Fra 1. maj ændrer Microsoft i aktivitetsloggen – også kaldet Activity Log.

Ændringen drejer sig om Microsofts notifikationsproces til partnerne. Typisk vil partnere modtage en mail, når deres aktivitetslog er fuld, men det ændrer Microsoft nu. Altså får partnerne ikke længere besked, når loggen er fuld, og det kan betyde, at partnerne mister de oplysninger.

"Aktivitetslogge vil fortsat være begrænset til 800 poster pr. abonnement i henhold til de eksisterende retningslinjer. Den væsentlige ændring er, at vi ikke længere vil sende e-mailnotifikationer, når loggene når denne grænse, før de slettes," skriver Microsoft i en besked udsendt til selskabets partnere.

Ændringen påvirker alle Cloud Solution Provider-partnere.

"Aktivitetslogge fortsætter med automatisk at blive slettet, når de overstiger deres opbevaringsgrænse. Vi sender dog ikke længere e-mailnotifikationer, før loggene slettes," skriver Microsoft.

Aktivitetsloggen indeholder oplysninger om kundernes abonnementsstatus, kundeservice, køb og andre oplysninger om kundens abonnement.

Hvis partneren har brug for sin aktivitetslog, er det vigtigt at være opmærksom, for man kan nemlig ikke få slettede logs tilbage igen.

"Det er ikke muligt at gendanne slettede logge, efter de er fjernet," skriver Microsoft.

Microsoft opfordrer til at gennemgå sin aktivitetslog og at træne sine ansatte i de nye opbevaringsregler samt at sørge for regelmæssig overvågning af logfiler.

Læs Microsofts meddelelse her.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car