Stor undersøgelse: Derfor får du alt for lidt ud af dine investeringer - her går det galt

Interview: Der er et stort gab mellem forventninger og resultater, når danske virksomheder investerer i nye CRM-systemer. Mange virksomheder tør end ikke genbesøge investeringen for at se, om den har betalt sig, fortæller Per Østergaard Jacobsen fra CBS.

Artikel top billede

(Foto: Unsplash)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indsigt i hvorfor CRM-projekter fejler og skaber enorme gab mellem forventning og resultat
  • Eksempler på virksomhedernes manglende opfølgning på investeringer af tocifrede millionbeløb
  • Råd til hvordan du sikrer realistiske forventninger og bedre ROI i fremtidige CRM-projekter
1.022
5:15 min
Investeringer i nye systemer inden for Customer Relationship Management (CRM) er ofte en ringe investering for de danske virksomheder.

I hvert fald er der store forskelle i kundernes forventninger til et nyt system, og de resultater, som de faktisk opnår.

Det fremgår af en undersøgelse fra Copenhagen Business School (CBS), som er foretaget af Per Østergaard Jacobsen, der er ekstern lektor på universitetet samt director og rådgiver hos Efficiens og Torsten Ringberg, der er professor ved CBS.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Niklas Matzen Groth, 28 år,  som Data Engineer. Nyt job

    Niklas Matzen Groth

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Carsten René Christensen, 46 år,  som Al Lead. Han kommer fra en stilling som Co-founder hos Mærkbart ApS. Nyt job

    Carsten René Christensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S