Elektronisk markedsføring hitter

Kunderne i et distrikt uden sælgere fik i stedet elektronisk markedsføring med pdf-filer. Distriktet endte med at blive det bedst sælgende, fortæller Hedal Kruse Brohus, der sælger elektroniske kataloger.

Dandental, der sælger udstyr engros til tandlæger, stod for halvandet år siden med et distrikt helt uden sælgere.

Virksomheden valgte i stedet at sende pdf-filer ud til kunderne med dels de varer, kunderne tidligere havde købt, dels andre udvalgte varenumre.

- Distriktet endte med at blive Dandentals bedst sælgende, og det mener jeg er et rigtig godt eksempel på styrken i elektronisk markedsføring, siger Lars Hedal, administrerende direktør i Hedal Kruse Brohus, der sælger elektroniske kataloger.

En hvad for en?

For bare et år siden måtte Hedal Kruse Brohus ud til kunderne for at vise, hvad de kunne, og hvad sådan et elektronisk katalog egentlig var for en størrelse.

I dag ringer kunderne uopfordret og siger "vi har hørt, at i kan noget med automatisk katalogproduktion," fortæller direktøren

Det større kendskab til elektroniske kataloger kan direkte aflæses i regnskabet hos Hedal Kruse Brohus, der sidste år øgede omsætningen med 40 procent og fordoblede overskuddet.

- Kunderne er typisk større danske virksomheder med mange produkter. Varenumre i størrelsesordenen 50-100.000 er ikke ualmindeligt, siger Lars Hedal.

Udover et elektronisk databasebaseret katalog har selskabet også et web-produkt på menuen, der præsenterer kundens produktinformationer i en e-handelsløsning.

Fidusen for kunderne er, at de to ting hænger sammen, så alle informationer reelt er samlet ét sted.

På halvandet år

At have grafisk personale til på traditionel vis at sidde og lægge produkter ind i et katalog side efter side er dyrt.

Og selv om det koster fra 200.000 og op til 500.000 kroner at få oprettet et skræddersyet elektronisk katalog, så tjener investeringen sig ifølge Lars Hedal sig hjem på omkring halvandet år.

Hedal Kruse Brohus har i begyndelsen af 2006 ansat fem nye kolleger og budt seks nye kunder velkommen. Det giver ifølge direktøren mulighed for at holde en vækst i 2006 på niveau med udviklingen i 2005.

Blandt kunderne er Montana, Kompan, Brødrene Dahl, Vestfrost og FDM travel.

Læses lige nu

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    AI Engineer

    Nordjylland

    Timengo DPG

    Teknisk Support Lead

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension