Startproblemer for TDC's IP-telefoni til private

En række privatkunder hos teleselskabet TDC har i flere dage været uden telefonforbindelse, efter de er skiftet til TDC's IP-telefoni. TDC lancerede IP-telefoni til privatkunder med bredbånd for tre uger siden.

Op mod 100 privatkunder hos den danske telegigant TDC kæmper i øjeblikket med problemer med deres nye IP-telefoniløsninger.

TDC har siden første marts tilbudt IP-telefoni til selskabets bredbåndskunder. Det nye tilbud er imidlertid løbet ind i startproblemer, bekræfter direktør i TDC Privat, Gert Rieder.

Ingen forbindelse

Eksempelvis har flere kunder siden midt i sidste uge stået helt uden telefon.

TDC har fjernet de traditionelle forbindelser, men har endnu ikke fået de nye IP-løsninger til at virke.

- Det er kun et mindre antal kunder, der i øjeblikket har det problem. Vi arbejder på at få det løst hurtigst muligt, men der kan godt gå et par dage mere, siger Gert Rieder.

Han understreger, at det i øjeblikket samlet set er under 100 privatkunder, der har problemer med TDC's IP-telefoni.

Gert Rieder kan ikke ikke sætte nøjagtigt tal på hvor mange, der er berørt. Han ønsker endvidere ikke at oplyse det samlede antal kunder på løsningen, der blev lanceret første marts.

Flere problemer

Ifølge Gert Reider er det en kombination af flere ting, der er årsagen til, at TDC-kunderne oplever problemer.

- Der er eksempelvis problemer med nogle kunders indstikskort. Den rene telefonikvalitet er i orden, og der er ikke problemer med vores platform, siger Gert Reider.

Han beklager, at kunderne er løbet ind i problemer, men mener, at det ikke kunne undgås.

- Uanset, hvor meget man tester, vil der altid være nogle børnesygdomme, der skal korrigeres for. Vi har fat i alle kunder med problemer, og vi har en taskforce på sagen, siger Gert Reider.

Netcompany A/S

Managing Architect

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Software Developer

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job