Søndagsavisen taber fortsat på Ofir

Internet-aktiviteterne i Ofir-koncernen koster fortsat moderselskabet Søndagsavisen penge. Underskuddet i 2005 er imidlertid småpenge i forhold til det samlede tab på mere end 200 millioner kroner siden 2000.

Ofir-koncernen under børsnoterede Søndagsavisen kom ud af 2005 med et underskud på 1,5 millioner kroner.

Tabet fylder imidlertid ikke meget i forhold til koncernens samlede tab på mere end 200 millioner kroner siden år 2000.

En del af Ofirs tab i 2005 kommer fra internet-satsningen Ofir Rejser, der blev lanceret i de første måneder af 2005.

Ofir Rejser var tænkt som en platform for online-bestilling af flybilletter og hotelreservationer. Satsningen blev imidlertid lukket ved udgangen af 2005, fordi indtjeningen ikke havde nået de forventede mål.

På rette vej

Samlet forbedrede Ofir-koncernen omsætningen med cirka 10 millioner kroner i 2005, hvor indtjeningen før skat også gik i den rigtige retning.

Koncernen med aktiviteter i Danmark og en række nordeuropæiske lande ser ifølge årsregnskabet selv positivt på fremtiden.

I 2006 er forventningen, "at realisere en betydelig vækst i omsætningen og opnå et positivt resultat før skat."

Omsætningen blev allerede i 2005 øget via en betydelig vækst på Ofirs portal og jobsites.

Koncernen forventer imidlertid fortsat hård konkurrence på ikke mindst stillingsannoncer.

For selve Ofir-portalen er koncernens målsætning ifølge årsregnskabet fortsat at skaffe nye kunder og øge omsætningen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar til regnskabet fra Ofirs administrerende direktør Jørgen Wittenkamp.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere